Ekonomi VW voltajı yükseltecek!

VW voltajı yükseltecek!

23.10.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Volkswagen’in 2025 yılına kadar elektrikli araçlar için koyduğu hedef, markayı Türkiye’de de harekete geçirecek. 2019’dan itibaren VW’nin elektrikli I.D serisinin Türkiye’de satışa sunulması öngörülüyor...

VW voltajı yükseltecek

Yeni stratejisiyle elektrikli araçlara yatırım yapmayı ve 2025 yılına kadar her yıl bir milyon elektrikli otomobil satmayı hedefleyen Volkswagen, bu konuda Türkiye’de de harekete geçmeye hazırlanıyor. “I.D” markası altında bu tarihe kadar 23 yeni elektrikli modeli piyasaya sunacak Volkswagen’in ilk elektriklilerinin, en geç 2020 yılının başına kadar Türkiye pazarına da sunulması öngörülüyor.

VW voltajı yükseltecek

Sadece elektrikli araçlara yönelik yeni akü teknolojilerine 50 milyar euro aktarmayı planlayan Volkswagen’in, 2025’e kadar satışlarının yüzde 25’ini elektrikli modellerden oluşturmayı hedeflediğini söyleyen Doğuş Otomotiv Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, benzer bir stratejiyi Türkiye’de de uygulamak üzere çalışmalar yaptıklarını belirtti. Bu tarihe kadar hibrit ve elektrikli yeni modellerin ardı ardına devreye gireceğini anlatan Uygun, “Şayet vergisey anlamda da avantajlı olur, altyapı çalışmaları da hızlanırsa, 2019 sonu ya da en geç 2020 yılının başlarında ilk I.D modelini yollara çıkarmayı hedefliyoruz. I.D modelini, I.D Crozz izleyecek” dedi.

Yeni elektrikli araçların menzilinin 600 km’yi bulabileceğini de belirten Uygun, kendilerinin, elektrikli araçlar için öncelikle satış noktalarında altyapı çalışmalarını başlatacaklarını, ardından da büyük siteler gibi yerlere şarj noktalarının kurulumunu düşünebileceklerini belirtti.

Hedef ilk iki

Buna karşılık, normal model atağının da sürdüğünü belirterek, yeni nesil Polo ile birlikte 7 kişilik Tiguan Allspace’in satışa sunulduğunu vurguladı. 2018’in Nisan ayında yenilenen Touareg’in devreye gireceğinin altını çizen Uygun, “2018’in ikinci yarısından itibaren SUV segmentindeki T-Roc ardından da aynı yılın sonuna doğru T-Cross gelecek” dedi.

Hedeflerinin Yeni nesil Polo ile yıl sonuna kadar 3-4 bin adetlik satış hedeflediklerini kaydeden Vedat Uygun, “Amacımız, B segmentinde daha önce yüzde 20 olan pazar payımızı geri kazanmak. Toplam satışlarda ise liderlik gibi bir hedefimiz yok. Ancak ilk iki arasında olmak istiyoruz” ifadesini kullandı.

VW voltajı yükseltecek

Hem daha büyük hem teknolojik

Volkswagen’in küçük otomobil sınıfındaki popüler temsilcisi Polo, yeni nesliyle Türkiye’de satışa sunuldu. Eskisine göre büyüyen boyutları ve daha sportifleşen tasarımıyla dikkati çeken yeni Polo, teknolojik donanımlarıyla birlikte 64 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla sunuluyor.

6. nesliyle Türkiye yollarına çıkmaya başlayacak yeni Polo, bir önceki nesline göre 81 mm daha uzun, 69 mm daha geniş. Tasarım olarak yeni nesil Golf’e benzerliğiyle dikkat çekerken, iç mekanda da daha geniş ve ferah bir yapıya kavuşmuş. Yeni nesilde, 8 inçlik yeni nesil bilgi-eğlence ekranı ve isteğe bağlı satın alınabilen “dijital gösterge paneli” bulunurken, sürüş destek sistemleriyle de sınıf standartlarının üstüne çıkıyor. Nitekim Polo’da, Golf ve Passat’ta sunulan üst sınıf sürüş destek sistemleri de alınabilecek.

VW voltajı yükseltecek

Bununla birlikte araçta “yorgunluk tespit sistemi”, “ikincil çarpışma freni” gibi destek sistemleri standart. “Comfortline” donanım paketinden itibaren de park sırasında yaşanabilecek çarpmaları engelleyen “manevra frenleme fonksiyonu” bulunuyor. Diğer teknolojik donanımlar ise uzunca bir listeye sahip.

Dizel - otomatik gelecek

Yeni nesil Polo, Türkiye’de ikisi benzinli, ikisi dizel toplam 4 motor seçeneğiyle alınabiliyor. Benzinli motorlar 3 silindirli ve 1.0 lt (75 ve 95 PS) hacimli. Dizel seçeneklerse 1.6 lt 80 ve 95 PS’lik seçeneklerden oluşuyor. 95 PS’lik dizelin DSG otomatik şanzumanlı versiyonu, 2018’in ilk çeyreğinden itibaren gelecek.

718’e daha fazla performans

VW voltajı yükseltecek

Porsche, 718 ailesindeki Boxster ve Cayman modellerine daha fazla performans sağlayan “GTS” paketini ekledi. 718 Boxster GTS ve 718 Cayman GTS’in, yeni tasarlanan hava girişi ve turbo desteğine sahip motoru, 365 HP güç üretir hale getirildi. Bu sayede motor, 718 S modelinden 15 HP, önceki nesil GTS modellerindense 35 HP daha fazla güce kavuştu.

Standart olarak 6 ileri manuel anzıman ile gelecek 718 Boxster GTS ve 718 Cayman GTS modellerinde, PDK şanzıman ise isteğe bağlı olacak. Sport Chrono Paketi, mekanik arka diferansiyel kilidine sahip Porsche Torque Vectoring (PTV) ve gövdeyi yere 10 mm daha yakınlaştıran “Porsche Active Suspension Management” (PASM) aktif süspansiyon yönetimi gibi özellikler de, GTS’lerdeki standartlar arasında.

Yeni modellerde, motor 1.900 ila 5000 devir arasında 430 Nm’lik azami tork sağlayarak, daha da yüksek ivmelenme ve performans kazandırıyor. Buna PDK ve Sport Chrono Paketi de eklendiğinde, GTS modelleri 0’dan 100 km/s hıza 4.1 saniyede ulaşıyor. Otomobillerin azami hızı ise 290 km/s.

Bursalı minik 10 yaşına bastı

Bursa’daki Tofaş fabrikasında, üç farklı marka için üretimi gerçekleştirilen Minicargo Projesi 10. yaşını kutluyor. Tofaş tarihindeki kilometre taşlarından biri olan, Fiat Fiorino’nun içinde yer aldığı Minicargo Projesi, tüm dünyada küçük hafif ticari araç sınıfının doğuşuna öncülük etmiş ve sınıfının ilk model ailesi olarak tarihe geçmişti.

VW voltajı yükseltecek

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Minicargo Projesi, çoklu marka geliştirilmesi ve bu projenin aralıksız 10 yıldır üretiliyor olması açısından hem Tofaş hem de Türkiye otomotiv sanayinde bir ilk. Aynı zamanda yeni bir ticari araç segmentinin doğuşuna da başarıyla vesile oldu” dedi.

Üretimine 2007 yılının son çeyreğinde başlanan Minicargo Projesi’nden 10 yıla yakın sürede 1 milyondan fazla üretmiş olmalarının önemine de dikkat çeken Eroldu, üretilerinin büyük bölümünü dünyanın pek çok ülkesine ihraç ettiklerini anlattı.

Hidrojenle 1000 kilometre

VW voltajı yükseltecek

Toyota, ilk kez 2009 yılında başladığı hidrojen yakıt hücreli motorlara sahip araç teknolojilerini geliştirmeyi sürdürüyor. 2014’te ilk yakıt hücreli otomobili olan Mirai’yi sunan Toyota, sonrasında yakıt hücreli forklift, kamyon ve jeneratörleri tanıtmıştı. Toyota, şimdi de Tokyo Fuarı’nda tanıttığı yeni yakıt hücreli konsept modeliyle dikkatleri üzerine çekiyor. Hidrojen yakıt hücreli konsept otomobil “Fine-Comfort Ride”, yaklaşık 1000 km’lik bir menzile sahip.

VW voltajı yükseltecek

Gelişmiş hidrojen teknolojisi kullanan konsept, aerodinamik yapıya sahip. Motorların tekerlek içlerine monte edilmesiyle birlikte, tekerlekler mümkün olduğunca köşelere gelecek şekilde konumlandırıldı. Böylece iç mekanda da geniş oturma alanı oluşturuldu. 6 kişilik Fine-Comfort Ride gerektiğinde elektrik enerjisi kaynağı olarak da kullanılabiliyor.

Yerli otobüslerin Avrupa çıkarması

Özellikle otobüs konusunda kendi markalarını çıkaran Türkiye, Busworld Europe Fuarı’nda pek çok üreticiyle temsil edildi. Bu çerçevede Temsa, Otokar, Anadolu Isuzu ve Karsan, yeni modellerinin Avrupa tanıtımlarını gerçekleştirdi.

VW voltajı yükseltecek

Otokar, fuarda Türkiye’de “Doruk T” adıyla sattığı yeni otobüsünü, “Ulyso T” olarak Avrupa pazarına lanse etti. Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, Ulyso T ile rekabet çıtalarını yükselttiklerini ve Avrupa’daki iddialarını artırdıklarını belirtti.

VW voltajı yükseltecek

Temsa ise, iki yeni ürünü olan turizm sınıfındaki “MD9”un yanı sıra okul otobüsü “LD SB Plus”ı bu fuarda tanıttı. Markanın fuar standında bunların yanı sıra Amerika pazarına satışı yapılan “TS45”, “Maraton”, “HD”, “MD7 Plus” ve elektrikli “Avenue Electron” da sergilendi. Temsa Uluslararası Satış Direktörü Acar Kocaer, “Bu yıl fuar standımızda 7 ürünümüz yer alıyor. Bu ürünler arasında yer alan iki aracımız ise yepyeni ürünler. MD9 turizm alanına yönelik bir araç. LDSB Plus ise okul taşımacılığı alanına yönelik. Bu iki yeni ürünümüzü de yine Avrupalı iş ortaklarımızın beğenisine sunuyoruz” dedi.

Isuzu’dan yenilik

VW voltajı yükseltecek

Belçika’nın Kortrijk kentinde düzenlenen Busworld 2017’de engelli ve yaşlı yolcuların sosyal hayata katılımını destekleyen alçak tabanlı, yeni nesil “Novociti Life”ın Avrupa tanıtımını yapan Anadolu Isuzu, yüksek teknolojili güvenlik ekipmanlarıyla donatılan “Visigo” ile sektöründeki iddiasını da ortaya koydu. Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, ürettikleri Isuzu midibüslerle son 13 yılda 12 kez Türkiye ihracat şampiyonu olduklarını hatırlatarak, “2020’de ihracat pazarlarımızı 60 ülkeye çıkarma hedefiyle çalışıyoruz” diye konuştu. Arıkan, “Isuzu’nun her model otobüsünün, Avrupa’daki tek üretim merkezinin Türkiye olduğunu” da hatırlattı.