Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

2012 yılının en çok konuşulan kavramlarından biriydi. Geçtiğimiz yıl da sözlüklere girdi. Selfie, kişilerin sosyal ağlara koymayı planlayarak çektiği otoportrelere deniyor. Şahsen meraklısı değilim, sosyal ağların selfie’lere boğulmasınından hoşnut olduğum da söylenemez. Ama ister sevelim, ister ayıplayalım; ‘selfie’ artık kimsenin kayıtsız kalamadığı, markaların da pazarlama stratejilerine eklediği bir olgu. Bunun en önemli nedeni, en hızlı büyüyen ağların, Instagram ve Pinterest gibi fotoğrafa dayalı uygulamalar olması. Amerikan markaları Urban Outfitters ve Free People, selfie kültürünü kendi lehine iyi kullananlardan. Takipçilerinin Instagram fotoğraflarını stratejilerinin ana parçası haline getiren iki kardeş marka, bu yöntemi online sitelerine trafik çekmek ve satışa dönüştürmek için de kullanıyor.
Sistem şöyle işliyor: Yaklaşık bir milyon takipçisi olan Urban Outfitters, müşterilerinden kendi kıyafetleriyle fotoğraflarını çekmelerini istiyor. Bu fotoğraflar, # UOONYOU (Senin üzerindeki Urban Outfitters’ın kısaltması) etiketi altında, bir galeride toplanıyor. Beğenilen fotoğraflardan bir kısmı, markanın online sitesinde de sergileniyor. Ve bu fotoğraflardaki ürünlere bağlantı verilerek, satın almaya yönlendiriliyor. Markanın Avrupa birimi ise, mağazalarındaki giyinme odalarına yerleştirdiği aynalarla müşterileri selfie çekmeye ve paylaşmaya teşvik ediyor. Aynı etiket altında toplanan fotoğrafların sayısı halihazırda 25 bini geçiyor.
Free People ise daha da uzun bir zamandır selfie’leri kullanıyor. Birçok platformun yanı sıra http://www.freepeople.com/fpme adresinde toplanan fotoğraflara # FPMe etiketi veriliyor. Bloggerlar, stylistler ve müşterilerin bir araya geldiği bu platformda yorumlar yapılıyor, stil önerileri paylaşılıyor, benzer ilgi alanlarını paylaşanlar birbirlerini takip edebiliyor. İlk üç ayda 10 binin üzerinde fotoğrafın paylaşıldığı Free People etiketi halen devam ediyor.
Selfie’lerin gücünü keşfeden bir diğer marka ise, Lancome. Ünlü kozmetik markası, koyu lekeleri yok ettiği iddia edilen Dream Tone serumunun lansmanının ardından # BareSelfie (Çıplak Selfie) etiketiyle kadınlardan makyajsız fotoğraflarını paylaşmalarını istedi. Ardından güzellik bloggerlarının da aynı etiketle serumdan önce ve sonra fotoğraflarını paylaşmasını istedi.
Takipçileri de etkileşime katan selfie odaklı kampanyalar önümüzdeki günlerde daha da çoğalacak.