Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Cep telefonumuzla alışveriş yapabiliyor, online satın aldığımız şeye aynı gün içinde sahip olabiliyoruz artık. Vitrinlerden alışveriş dönemi başladı. Moda Operandi gibi siteler sayesinde podyumda görülen kıyafetleri daha mağazalara ulaşmadan satın almak mümkün. GAP’in online sitesinde beğendiğiniz bir ürünü gerçek mağazada ayırtabiliyor, gidip denedikten sonra yine mağazada ödeme yapabiliyorsunuz.

Alışkanlıklar değişiyor
Teknoloji geliştikçe alışveriş alışkanlıklarımız da değişiyor. İstediğimiz şeye en hızlı hatta mümkünse anında ve en kolay şekilde sahip olabilmemiz için sürekli yeni yazılımlar, uygulamalar geliştiriliyor. En yeni uygulama ise, dergi okuyucularını ilgilendiriyor. Dergi okuduğunuzu varsayın. Bir ilan sayfasında veya çekimde, bir ürün beğeniyorsunuz. Eskiden bu bilgiyi not eder, arayıp veya mağazaya gidip ürünü sorardık. Ardından online satış imkanı çıktı. Mastercard’ın geliştirdiği ShopThis uygulaması ise, dergilerin tablet edisyonlarından anında alışveriş yapma imkanı sunuyor. ShopThis’in ilk denemesi, 15 Ekim’de piyasaya çıkan Wired dergisiyle yapılıyor. Ünlü teknoloji dergisinin tablet edisyonundaki ürünleri, sayfadan çıkmadan satın alabiliyorsunuz. Ürünler şimdilik e-ticaret sitesi Rakuten.com ile bağlantılı. Denemenin başarılı olması durumunda yeni marka işbirlikleri de gelecek. Wired’ın yayıncısı Howard Mittman, projeyle ilgili şunları söylüyor: “Amacımız, Wired üzerinden satın alma deneyimini kusursuz hale getirmek. Bu işbirliği içeriğimizi ticarete dönüştürmek yolundaki ilk önemli adım”.

Dergiden, anında alışveriş
Mastercard, ShopThis uygulaması için Wired’ı da bünyesinde bulunduran Conde Nast ile anlaşmış. Yani önümüzdeki günlerde Conde Nast’ın Vogue, GQ, Vanity Fair gibi diğer dergilerinin tablet edisyonlarında da aynı özelliği görebiliriz. Bir moda çekiminde gördüğümüz çantayı, ayakkabıyı, sayfayı veya uygulamayı kapatmadan, anında satın alabiliriz. İçerikten alışveriş özelliği yalnızca satın alınabilir hale gelen reklamları değil, dergileri de etkileyecek şüphesiz. Hem reklam hem de dergi rekabeti kızışacak.
Bu arada Conde Nast’ın geçtiğimiz mart ayında lüks e-ticaret sitesi FarFetch’e 20 milyon dolarlık yatırım yaptığını da hatırlatmakta fayda var. Ünlü yayın grubu, dergi içeriklerini ticarete dönüştürmeye kararlı gibi. Bildiğimiz anlamda dergiciliğin yepyeni bir döneme girmekte olduğuna şüphe yok. Basılı gazete ve dergilerin geleceği tartışıladursun, yeni düzene uyum sağlayanlar yalnızca ayakta kalmayı başarmayacak, güçlerine güç de katacak.