Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Dijital yeniliklerle ilgilenen L2 Think Tank grubu, Digital IQ adını verdikleri raporlarının en yenisini yayınladı. Bu kez güzellik ve kozmetik sektörünün 2013 performansını değerlendiren çalışmada dijital dünyada en başarılı markalar Lancôme Paris, Kiehl’s ve L’OrÈal Paris. L’OrÈal Grubu’nun bu üç markası dijital alanda ilk üçte yer alırken onları sırasıyla Benefit, Bobbi Brown, Estee Lauder, Clinique, Aveda, Bare Escentualb, M.A.C ve Clarins izliyor. Bu bağlamda EstÈe Lauder grubu da beş markasını birden ilk 10’a sokmayı başarmış görünüyor.

Numuneler satışları artırdı
Rapor, kozmetik markalarının online satışlarla beraber verdikleri numunelerde geçtiğimiz yıla göre ciddi bir artış olduğunu; güzellik sitelerinin yüzde 72’sinin mobil uyumlu olduğunu ve yine kozmetik markalarının yüzde 79’unun Instagram’da varlık gösterdiğini (bu rakam 2012’de yüzde 29 idi) de ortaya koyuyor.

Kişiselleştirmenin avantajı
Digital IQ çalışmasına göre canlı video chat, sadakat, oto replenish pogramları ve kişiselleştirme odaklı uygulamalar, güzellik sektörünün yükselen trendleri. Çalışmayı yürüten uzmanlar özellikle kişiselleştirmenin farklılaşma anlamında önemli bir faktör olduğunun altını çiziyor. Belirli bir gruba yönelik ürünlerin, marka sadakatını da artırdığını söylüyorlar. Bu noktada da L’OrÈal Paris’in kullanıcılara özel, farklı ürünler sunan sitesini ve kişiselleştirilmiş e-maillerini örnek gösteriyorlar.

Amazon.com farkı
İlk sırada yer alan Lancôme Paris, çalışmadaki puanlarını şuradan toplamış: Amazon.com’daki varlığı, mobil ve tablet uygulamalarındaki gelişmeler ile makyaj önerileri, videolu rehberler ve sosyal promosyonlar.
Kozmetik müşterilerinin çoğu, aramalarını ve satın alımlarını Amazon gibi üçüncü partilerden yapıyor. Facebook da dijital başarının anahtarlarından. Çalışmada güzellik markalarının yüzde 41’inin ürün reklamı için Facebook’u kullandığı görülüyor. Yine bunların yüzde 40’ı markanın sitesine; yüzde 28’i ise direkt ürünün bulunduğu/satıldığı sayfaya yönlendirme yapıyor.
Mobil uygulamalarda ise güzellik sektörü çok girişken değil. Geçtiğimiz yıl markalara özel uygulamaların arttığı sene olarak kayıtlara geçse de, kozmetik için bu çok geçerli değil. Var olan güzellik uygulamaları da çok az yorum almış.