Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Her yıl Austin, Teksas’ta düzenlenen müzik, film ve interaktif festival SXSW yeni teknolojilerin de kavramsallaştığı, tartışıldığı ve lanse edildiği bir platform olma yolunda hızla ilerliyor.
Birçok yeni ürün, servis ve uygulamanın ilk kez görücüye çıktığı SXSW’da moda sektörünün dijital hali de sıklıkla irdeleniyor. Moda/teknoloji dünyası festivalde bu yıl da, Fashion Brain Bar adlı etkinlikte bir araya geldi. Sektör liderleri, kanaat önderleri ve moda/teknoloji start up’larını buluşturan etkinlikte en çok konuşulan uygulamalardan biri de, yine SXSW’te bu yıl görücüye çıkan moda uygulamalarından Mulu idi.

Her içerik var
Mulu, son yılların en çok konuşulan kavramlarından ‘iyi içerik’ ile ticareti bir araya getiren bir aplikasyon. Mulu sayesinde dergilerden, sitelerden, bloglardan ve ‘ünlülerin konuştuğu ürünlerden seçtiklerinizi satın alabiliyorsunuz. Eğer yayınladığınız içerik iyiyse, size ulaşıp bahsettiğiniz ürünleri satılabilir hale getiriyorlar. Eğer sitenizde, derginizde veya blog’unuzda yer alan ürün Mulu’nun perakende ortaklarından biriyse, ziyaretçileriniz bunları satın alabiliyor.
“Alışverişin Buzfeed’i” olarak tanımlanan Mulu ile, satış başına gelir modeliyle de anlaşabiliyorsunuz. Yalnızca tekstille de sınırlı değil, Mulu. Stil, ev, teknoloji, sağlık/fitness, bebek gibi kategorilerden, seçilmiş içeriklere ulaşabiliyorsunuz. Zevk ve hayat tarzınıza göre kategorileri ve ‘trendsetter’ları takip ediyorsunuz. Onlar içerik yayınladığı zaman Mulu, post’larında bahsettikleri ürünleri sizin yayın akışınıza çıkarıyor. Böylece en sevdiğiniz, zevkine güvendiğiniz küratörlerce belirlenmiş ürünler satılabilir halde size sunulmuş oluyor.
Bu, Vogue’un “Her kadının gardırobunda bulunması gereken 10 parça” yazısının alınabilir hali de olabiliyor, sevdiğiniz blogger’ın önerdiği “İndirimden alınması gereken ürünler” listesi de.
Uygulamanın kurucusu Amaryliss Fox, Molu’nun radarına girmek isteyen marka ve içerik üreticilerine sade, eğlenceli ve bol ürünlü post’lar yaratmalarını öneriyor.
Markalar ise içerikte bahsi geçen ürünlere sponsor olarak satışı kendi sitelerine ve ürünlerine çekebiliyor. Böylece reklam ve banner kalabalığı azalıyor; yerine hedefe ulaşan, satışa yönelten bir model oluşuyor.