Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Teknoloji sektörü geçtiğimiz haftalarda moda dünyasından önemli bir ismi transfer etmişti. Fransız modaevi Yves Saint Laurent’ın CEO’su Paul Deneve, ‘özel projeler birimi’nde çalışmak üzere Apple’a geçti. Daha önce Lanvin ve Nina Ricci gibi lüks markalarda da yöneticilik yapmış olan Deneve’in moda deneyiminin Apple’a nasıl bir fayda sağlayacağı düşünülürken CEO Tim Cook’un ipucu mahiyetinde açıklamaları akla geldi: “Bir süredir üzerinde çalıştığımız, muhteşem şeyler planlıyoruz. Sanırım oyunun kurallarını bozacak birkaç ürünümüz daha var.” Ve hemen ardından ekliyordu: “Giyilebilir teknolojileri ilginç buluyorum. Çok derinlikli bir alan. İnsanları bir şey takmak zorunda olduklarına ikna etmek, muhteşem bir şey. Ama bugüne kadar çıkan örneklerden hiçbiri, saat veya gözlük kullanmayan birini bunlara takmaya ikna edemedi.”
Cook’un bu sözleri, Credit Suisse’in akıllı gözlük, akıllı saat, akıllı bileklik gibi giyilebilir teknolojiler pazarının çok değil, 3-5 sene içinde 30-50 milyar dolara ulaşacağını açıklamasının üzerine gelmişti. Rapor, Apple’ın çıkaracağı olası bir akıllı saatin bir yılda 10 milyar dolar kar getireceğini de öngörüyordu.
Cook’un ‘üzerinde çalışıyoruz’ dediği, oyunun kurallarını bozacak şeyin bir akıllı saat olması kuvvetle muhtemel. Daha şimdiden iWatch olarak adlandırılan saatle ilgili söylentiler, geçtiğimiz hafta daha da güçlendi. Keza Apple yine moda sektöründen bir ismi takımına katıyordu: Burberry’yi Burberry yapan kadın olarak bilinen, CEO Angela Ahrendts’i. İngiliz modaevini yeniden cazip bir marka haline getiren Ahrendts , bunu yaparken teknolojiden de faydalanmış, dijital mecraları en iyi kullanan moda markası haline gelmişti. Apple’ın “büyük planları” için biçilmiş kaftandı.

Takmak, taşımaktan farklı
Piyasada akıllı saat örnekleri var aslında. Ancak giyilebilir teknolojilerin tutması; fiyatlarının düşmesi için geniş kitlelerce benimsenmesi gerekiyor. Diğer taraftan aksesuar şeklinde de olsa bir teknolojik cihazı sürekli takmak, onu taşımaktan farklı bir deneyim. Takıldığında iyi görünmesi, uzaydan gelmiş gibi durmaması, insanları rahat hissettirmesi şart. “Bunu yapsa yapsa, bir tek Apple yapar” diyor uzmanlar. iPod’un çıktığı günleri hatırlayın. Pazar mp3 çalar doluydu. Ama hiçbiri iPod’un tasarım zekasına ve kullanım kolaylığına sahip değildi. Kaldı ki pazarı domine etmesi de uzun sürmedi.
Herkesin sahip olmak isteyeceği ürünleri tasarlamayı çok iyi bilen bir marka, Apple. Moda sektöründen yaptığı transferlerle, tasarım ve moda perakende knowhow’ını da güçlendirerek yakın gelecekte takacağımız teknoloji ürününe hazırlanıyor. Bu arada tam anlamıyla bir hayat tarzı markasına da dönüşüyor.