Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Moda markalarının kullandığı sosyal mecralar, hedef kitlelere göre değişiklik gösterebiliyor. Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest ve Youtube ile Vimeo, en çok tercih edilen platformlar. Artık neredeyse her marka bu kanalların birkaçında varlık gösteriyor. modaevi Gucci ise, yeni kampanyasının önemli bir ayağını müzik plaftormu Spotify üzerinden yürütüyor. Markanın ilkbahar/yaz 2014 koleksiyonundaki Bamboo Fringe çantası için başlattığı kampanyanın ayaklarından yalnızca biri, Spotify. Gucci bunun için moda çevrelerince tanınan ve daha çok moda etkinliklerinde, defilelerde çalan kadın DJ’lerle işbirliği yapmış.

Çantadan ilham aldılar
Chelsea Leyland, Leigh Lezark, DJ Kiss, Mademoiselle Yulia, Harley Viera-Newton ve Leah Weller’dan, bu püsküllü çanta modelinden ilham alarak parça listeleri oluşturmalarını istemiş. Püsküllü çantanın müzikal yorumlarını dinlemek için dilerseniz Gucci’nin, dilerseniz de bu DJ’lerin hesaplarını takip etmeniz yeterli. Bu parça veya listeleri yine Spotify üzerindeki takipçilerinizle veya plaftormun izin verdiği diğer sosyal mecralarda paylaşabiliyorsunuz. Gucci’nin Instagram hesabı da işbirliği yapılan DJ’lerin fotoğraf ve listelerine yer vererek Spotify’a yönlendirme yapıyor. Markanın çanta odağı ayrıca The Fringe adlı video vasıtasıyla, video paylaşım mecralarında da devam ediyor.
Gucci Müzesi’nde düzenlenecek bambu çanta sergisi için geliştirilen bu ana kampanyanın Spotify ayağının sebebi ise, markanın özellikle bu püsküllü model için gençleri hedeflemesi. Ayrıca müzik, markaların kimlik oluşturmalarına yardım edebilecek, önemli bir araç. Müzikal beğeni ve tercihlerle potansiyel müşteri ve var olan takipçilerle ilişkiler geliştirmek, derin bağlar oluşturmak mümkün. Bergdorf Goodman, Hugo Boss ve Rebecca Minkkoff gibi moda markaları da takipçileriyle etkileşim kurmak için Spotify’dan faydalanıyor.

İlk Burberry kullandı
Bu arada atlamamak gerek. Müzik tercihini iletişim ve etkileşim için, sosyal mecralarda kullanan ilk marka, Burberry’di. 2010 yılından beri devam eden Burberry Acoustic’i, markanın erkek parfümü koleksiyonunu tanıtmak için düzenlediği Brit Rhythm etkinlikleri izledi. New York, Londra ve Singapur’daki konserlerde White Lies ve Peace sahne aldı. Bu üç farklı lokasyonda çekilen videolar daha sonra etkinliklere katılamayan hayranlar için sosyal mecralara servis edildi.