Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Eposta pazarlaması, sosyal medyaya tercih ediliyor. Epostaların daha etkili olduğunu düşünen markaları, araştırmalar da doğruluyor aslında. Hosting şirketi Host Papa’nın yaptığı infografiğe göre öncelikle faydaları açısından bakacak olursak, epostalar için gönderim listesi hazırlamak ve bunu muhafaza etmek kolay. Müşterilerle kolay etkileşim sağlıyorlar. Birçok direkt pazarlama yönteminden daha ucuza mal oluyor eposta pazarlaması. Ayrıca kampanyalar ve yatırımın geri dönüşü de rahat gözlemlenebiliyor. Sosyal medya pazarlamasının da faydaları yüksek. Öncelikle çok sayıda hayran, takipçi ve ‘beğeni’yi bir araya getirmeye yardımcı oluyor. Geniş kitlelere ulaşmanın yanı sıra onlarla etkileşim fırsatları yaratıyor. En ucuz pazarlama yöntemlerinden biri; hatta kimi zaman ücretsiz. Sosyal medyada da kampanyalar ölçülebiliyor. Müşterilerden anında geri bildirim alabiliyor, onlarla etkileşime girebiliyorsunuz ve marka bilinirliğiniz de artıyor.
Email son 10 yılın en çok tercih edilen dijital pazarlama yöntemi. Ancak sosyal medya hızla açığı kapatıyor. Kullanım açısından değerlendirecek olduğumuzda epostalar halen en popüler online aktivitelerin başında geliyor. Yetişkinlerin yüzde 75’i, tercih ettikleri pazarlama metodu olarak epostaları gösteriyor. 18-29 arası yaş grubunun yüzde 74’ü, 30-39 yaş arası grubun ise yüzde 78’i eposta pazarlamasını tercih ediyor. Yıllar içinde ticari epostaları açma ve okuma yüzdeleri de artmış. Epostaların kitle erişimi de daha fazla, e-posta üzerinde geçirilen zaman da. Bütün bu özellikler ele alındığında, e-posta pazarlama, sosyal medya pazarlamadan daha fazla özellik sunuyor.

Victoria’s Secret modeli uygulama yaptı
29 yaşındaki Victoria’s Secret modeli Lyndsey Scott, meslektaşlarıyla podyumda yürümediği zamanlarda kod yazıp uygulamalar geliştiriyor. Scott imzalı en yeni uygulama, iPort. Modelleri, sanatçıları ve mimarların dijital portfolyo oluşturup yönetebildiği, birbirleriyle paylaşabildiği bir platform. Scott, arayüzüyle de uzmanlardan tam puan alan iPort uygulaması için şunları söylüyor: “Portfolyolarım yırtılıp dağılıyordu. Bu uygulamayı, kendi kişisel ihtiyacımdan dolayı yaptım.” iPhone’un Passbook’una benzetilen iPort, iTunes’da 4.99 dolardan satılıyor.