Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Giyilebilir cihazlar, teknoloji dünyasının en önemli gündem maddesi. Ancak, birkaç yıl içinde 30-50 milyarlık bir pazarı bulması beklenen giyilebilir teknolojiyle ilgili ciddi bir sorun var: Cihazların fazla fütüristik bulunan stilleri. Takanı ‘androidleştirdiği’ iddia edilen Google Glass’ın önündeki en büyük engellerden biri de buydu. Bir diğer sıkıntı ise halihazırda gözlük takanların, Glass hardware’ini kullanmakta zorluk çekmesiydi; gözlüğün üzerine aparat takmak hem kullanışlı hem de estetik değildi.
Deneme kullanımlarının başladığı ilk günlerden itibaren “Glass’ı ne zaman numaralı gözlüklere uygun hale getireceksiniz?” soruları alan Google, geçtiğimiz hafta Titanium Collection adlı bir seri çıkardığını duyurdu. Renk seçenekleri de olan dört farklı titanyum çerçeveden oluşan seri sayesinde, Glass aparatı biraz daha estetik bir hal alıyor. Thin, Curved, Bold ve Split adlı modeller, Glass’ın renk seçeneklerine de sahip: Charcoal (gri), Cotton (beyaz), Shale (koyu gri), Tangerine (kırmızı) ve Sky (mavi). Thin yani ince çerçeveler daha çok erkeklere uygun. Kadınlara Bold ve Curved modelleri öneriliyor. Split çerçevelerin ise unisex olduğu söyleniyor.
Ayrıca üç özel de cam tasarlamış Google. Bunlar Glass’a takılıyor ve aparat bir anda güneş gözlüğüne dönüşüyor. Edge, Classic ve Active cam modellerinden stilinize ve hayat tarzınıza en uygun olanını seçebiliyorsunuz.
Google’ın kendi tasarmıcılarının imzasını taşıyan koleksiyondan çerçeve alabilmek için, öncelikle Google Glass sahibi olmanız gerekiyor. Yaklaşık 1500 dolarlık Glass’dan sonra çerçevelerin ortalama fiyatı, 225 dolar. Eğer numaralı gözlük kullanıyorsanız, çerçevelerinizi aldıktan sonra gözlükçüye gidip kendi numaranıza göre camlarınızı taktırmanız gerekiyor elbette.

Rakiplerine fark attı
Yeni çerçeveleri deneyenler, Glass’ın sağ tarafta yaptığı ağırlık dışında fonksiyonundan memnun. Görünüşüne gelecek olursak: Yine sağ gözünüzün üzerinde fazla robotik duran bir cihaz bulunuyor. Ancak Google’ın bu hızlı çerçeve koleksiyonu girişimi, Glass’ın geleceğiyle ilgili beklentileri yükseltiyor. Resmen satışa çıkana kadar, farklı modelleri deneterek stil konusundaki sıkıntıları minimize etmeye devam edecekleri aşikar. Bu da henüz teknik deneme aşamasındaki rakipleriyle arasını açıyor. İkinci ve Glass’ın yaygınlaşabilmesi için en temel basamak olan estetik aşamasında Google, büyük bir hızla ilerliyor.