Ece Vahapoğlu

Ece Vahapoğlu

ecevahapoglu@gmail.com

Tüm Yazıları

Sporla tatili birleştirmeyi seviyorum... ‘Journal of Sport Tourism Dergisi’nde yayımlanan anket çalışmasına göre; katılımcıların yüzde 22’si tatillerinde sportif aktivitelere yer vermeyi ortalamanın üzerinde bir yoğunlukta istiyormuş. Aktiviteleri tercih etmeyenlerin oranıysa yüzde 33.5 düzeyinde.

Cinsiyet farkı!

Cinsiyetler ve yaş gruplarına ayrıldığında; 17’den 40 yaşına çıktıkça hem erkeklerde hem de kadınlarda spor turizmine ilginin azaldığı görüldü. 17 - 22 yaş grubunda yüzde 80 - 85 olan ilgi düzeyi, 22 - 40’larda yüzde 50’lere düştü.

Haberin Devamı

Ancak 40 - 45 yaş grubunda erkeklerde ani bir tercih yükselişi (yüzde 100’lere çıkıyor!), kadınlardaysa tersine azalış (yüzde 30’lara düşüyor) gözlenmiş.

Erkekler ve kadınların bu farklı tercihleri üzerine pek çok eğlenceli yorum yapılabilir.

Zorlu bir mücadele

Yaz - kış fark etmez; tatil yörelerinde spor aktivitelerinde beni görebilirsiniz. Bodrum Marina Yat Kulübü tarafından Vodafone Red ve HTC sponsorluğunda düzenlenen ‘Vodafone Red Famous Cup Yelken Yarışları’nın 10’uncusu geçen hafta sonu Bodrum’da ünlü isimlerin katılımıyla düzenlendi. Etkinliğe medya ve sanat dünyasından bizler de katılıp profesyonel sporcularla yarıştık. Öyle göstermelik değil; iki gün boyunca parkurları tamamlayıp kıyasıya yarıştık. Heyecanlı ve eğlenceli bir mücadele sonunda marinada sunuculuğunu üstlendiğim bir ödül töreni de yapıldı.

Yelken sporunu ve denizciliği sevdirmek amacıyla düzenlenen ‘Vodafone Red Famous Cup’tan bir hafta önce de İstanbul Boğazı’nda Bosphorus Cup’ta KÖY teknesinde yarışmıştım.

Hem canla başla yarışıp, hem sosyal medyada paylaşıp, hem ödül törenini sunarak sadece bir ilke imza atmadım; İzmir Yelken ekibimle kupa aldım. En fazla beğeni alarak ‘En Sosyal Ünlü’ de seçildim.

BODRUM FAMOUS CUP

PSİKOLOJİK DESTEK
Toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal markaları takip ediyorum. Sadece kendi rakamsal hedefleriyle değil, misyon ve vizyonla, çalışmalarını toplumla iç içe sürdüren kurumları beğeniyorum.
Bunlardan biri de Allianz Türkiye. Şirket, Bilim Kahramanları Derneği (BKD) işbirliğiyle Soma’daki maden kazasından etkilenen altı ilçedeki 16 okuldan 130’u aşkın öğrencinin BKD turnuvasına katılımını sağladı.
Bu yolla öğrencilerin normal hayata dönüşü desteklenirken, psikolojik ve kişisel gelişimlerine de katkı sağlandı.
Ayrıca açılan psikososyal destek merkeziyle de faciadan etkilenen ailelere görüşme odaları sunuldu.
Umut, mutluluk ve cesaret veren projelerin artması dileğimle…