Ferhan İstanbullu

Ferhan İstanbullu

ferhanist@gmail.com

Tüm Yazıları

Bir moda markası yaratmaya çalışıyor olsam, ne yapıp eder bu yılın başında hayata geçen Fashion Incube projesine dahil olmaya çalışırdım

YETENEKLİ TASARIMCILAR İÇİN  ER MEYDANI

Genç tasarımcılar, yolun başındaki markalar artık “Bu ülkede tasarımcıya destek yok” söylemini bir kenara bıraksın! Geçtiğimiz günlerde showroom’unu ziyaret ettiğim Fashion Incube, bir şans arayan yetenekler için diyebilirim ki rüyaların tamamını gerçek kılacak yer olmuş.
Projeyi İstanbul Moda Akademisi’nin de direktörü olan Seda Lafçı’dan dinlerken, “Bunu da mı yapmışlar?” diye içimden sessiz sessiz şaşırmaya devam ediyorum. “Fashion Incube ne demek?” diye konuya giriyoruz...

İngiltere modeli
Burası Türkiye’nin ilk moda girişimcilik merkezi; yani işin yaratıcı kısmını halletmiş ama malını nasıl pazarlayacağını bilemeyen, mağazası olmayan, kısaca nasıl markalaşacağı konusunda desteğe ihtiyacı olan tasarımcılar için yaratılmış bir platform. Arkasında İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’yle (İHKİB) İstanbul Kalkınma Ajansı’nın desteği var. 2013 yılı başından bu yana aktif olan, Nişantaşı’nın göbeğinde pek şık bir showroom’da faaliyetlerini gerçekleştiriyorlar.
İlk katta tasarımcıların koleksiyonları, üst kattaysa ofisler, numune üretimi için atölyeler, toplantı odası, kumaş ve malzeme konusunda ufkunu açan geniş bir materyal kütüphanesi bulunuyor.
Kendi showroom’u olmayan, sabit bir atölye- tasarım ofisi ihtiyacındaki yaratıcı beyinler için kompakt biçimde her şeyi bir arada sunan bu Türkiye’nin ilk girişimcilik merkezinin modeli, dünyanın genç tasarımcılara en çok şans veren ülkesi olan İngiltere’den alınmış. Burada bir yıl boyunca konuk edilmeye hak kazanan tasarımcılara ülkemizin uluslararası arenada başarı kazanmış isimleri yol gösteriyor. Üretim, pazarlama, muhasebe ve finansmana kadar iş süreçlerini yönetme konusunda neler yapmaları gerektiğini, dünyanın en büyük moda marka ve tasarımcılarıyla çalışmış isimlerden öğreniyorlar.
Elbette elini kolunu sallayarak gelen her tasarımcı Fashion Incube’da yer alamıyor. Bu destek, bir yıl boyunca, seçici kurul tarafından ince elenip sık dokunarak belirlenen 10 tasarımcıya mahsus. Tasarımcının bir markasının olması, en az dört sezondur faaliyet göstermesi, satış noktasının bulunması, bu markaya yerli ve yabancı basının, satın almacıların ilgisinin olması gibi kriterleri karşılıyor olması gerek.

Genç yeteneklere düşen çalıp üretmek
Peki Showroom’da 2013 yılı boyunca kimler var? Asu Aksu, Ayhan Yetgin, Burçe Bekrek, Ece Gözen, Emre Erdemoğlu, Günseli Türkay, Hande Çokrak, Nil Kandemir, Niyazi Erdoğan ve Songül Cabacı, bu ilk yılda Fashion Incube’un misafirleri olmaya hak kazanan isimler.
Bu arada Fashion Incube, tasarımcılarının ulusal ve uluslararası platformlarda da tanıtımını destekliyor. Tasarımcılar moda haftalarının şahı Paris Moda Haftası süresince Paris’te showroom sunumları yapabiliyor, fuarlara katılıyor. Bizdeyse 7-11 Ekim tarihlerinde gerçekleşecek Mercedes-Benz Fashion Week İstanbul’un sonbahar-kış sunumlarında sektörle buluşma olanaklarını yakalayabilecekler.
Uzun lafın kısası Fashion Incube’da yer almaya hak kazanan yetenekli bir tasarımcının yapması gereken tek şey, titizlikle çalışıp üretmek. Belli ki ötesini Fashion Incube ekibi onlar için pürüzsüzce hallediyor olacak...