Güngör Uras

Güngör Uras

guras@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Son on yılda Türkler yurt dışında toplam 292 satın alma ve birleşme işlemi ile 26.3 milyar dolarlık yatırım yaptı.

Nasıl yabancılar Türkiye’de birleşme veya satın almayla şirket satın alıyorlar, şirket sahibi oluyorlarsa, Türkler de yurt dışında benzer şekilde şirketlere iştirak ediyorlar, şirketleri satın alıyorlar.

Doğrudan yatırımlar dışında, birleşme ve satın alma işlemleri genelde bu konularda uzmanlaşmış kuruluşlar tarafından gerçekleştirildiğinden, bu tür işlemlerin sayısı ve işlemlerin bedeli izleniyor.

Haberin Devamı

Türkler 26 milyar $’lık yabancı şirket aldı
Uluslararası bir kuruluş olan Deloitte’nin Türkiye bölümünün derlediği bilgilere göre Türkler;

2014 yılında yurt dışında 41 birleşme ve satın alma için 6.5 milyar dolar,

2015 yılında 35 işlem için 3.5 milyar dolar,

2016 yılında 42 işlem için 2.3 milyar dolar ödeme yaptılar.

Avrupa’yı seviyoruz

Son on yılda Türklerin yurt dışında gerçekleştirdikleri 292 birleşme ve satın alma işleminin yüzde 76’sı Avrupa ülkelerinde yapıldı.

Birleşme ve satın almaların yüzde 21’i İtalya’da, yüzde 12’si Almanya’da, yüzde 12’si İspanya’da gerçekleştirildi.

İlgi alanımız geniş

Son on yıldaki 292 birleşme ve satın alma işlemine konu olan şirketlerin 54’ü imalat sanayii kuruluşu, 22’si enerji, 19’u gıda, 16’sı emlak, 14’ü lokanta ve otel işi yapan, 13’ü finansal hizmet veren şirketler.

2016 yılında ise Türkler 8 lokanta ve otel işi yapan şirkete, imalat sanayiinde 8 şirkete, madencilikle uğraşan 4 şirkete iştirak etti veya bu şirketleri satın aldı.

Yurt dışındaki birleşme ve satın almalarda Doğuş Grubu, Global Liman İşletmeleri, Yıldırım Holding, MNG bibi büyük sermaye gruplarının restoran, otel, altyapı ve üretim konularındaki yatırımları toplam yatırımların yarıya yakınını oluşturuyor. Trakya Cam, Arçelik ve Vestel gibi şirketler yurt dışı yatırımlarla dünya pazarında güçlerini artırma arayışında.

İhracata dönük şirketlerimizin yurt dışında birleşme ve satın almalarla üs sahibi olmaları, dış pazarlarda daha güçlü olmalarını sağlıyor.