Kalust Şalcıoğlu

Kalust Şalcıoğlu

mail@kalustsalcioglu.com

Tüm Yazıları

Hedefimiz daha çok takipçi, daha çok beğeni. Bazılarımız bunu gerçek sevginin azaldığı dünyada, sanal sevgi kaynağı olarak değerlendirirken; bazılarımız da markalarını yaratma mecrası ve gelir kapısı olarak görüyor. İşte dört başarılı Instagram kullanıcısının sorularıma verdikleri yanıtlar...

1 Twitter ve Facebook kullanıyor musunuz; neden Instagram?
2 Hesabınızı açalı ne kadar oldu? Nasıl aklınıza geldi bu fikir?
3 Binlerce takipçinizin sırrı nedir? Instagram kullanıcılarına önerileriniz?
4 Takipçi ya da beğeni satın aldınız mı? Otomatik beğeni sistemi kullananlara ne diyeceksiniz?
5 Instagram nasıl gelir kapısı olur? Teklif nasıl geliyor?
6 Her ürünü paylaşıyor musunuz yoksa kalitesine mi inanmanız gerekiyor?
7 Instagram, onaylı (mavi tick’li) hesap uygulamasına geçti ve yakında Instagram kullanıcıları reklam verebilecekler. Bu durumda yaptığınız ve benim Insta-Blogger’lık olarak tanımladığım profesyonelliğinizin gelir kaynağı kesilecek mi?
8 Size göre Instagram’ın en başarılı isimleri kim?

Haberin Devamı

INSTAGRAM’DA DÜKKAN AÇANLAR

‘Denemediğim ürünü önermem’

1 Instagram paylaşımlarım Facebook ve Twitter ile senkronize olduğu için tekrar o ağlarda paylaşım yapma gereği duymuyorum.
2 İki sene olacak. Instagram’ı açtığım zaman, hayatımın içine bu kadar gireceğini hiç tahmin etmemiştim.
3 Artık herkes tanınmak istiyor. Instagram sayesinde de bunu gerçekleştiren birçok insan var. Paylaşımlarda en önemli nokta, tarz ve konu.
4 Almadım. Alanlar da kendilerini kandırıyorlar. Dışarıdan bakıldığında zaten anlaşılıyor.
5 Firmalar bana geliyor. Instagram’da satış yapmamama rağmen insanlar, özel hayatım ve gittiğim mekânlar için beni takip ediyor. Ürün paylaşımlarından ücret almıyorum. Danışmanlığını yaptığım markalarda durum farklı tabii ki...
6 Denemediğim, kalitesine güvenmediğim ürünü asla paylaşmam. Bu benim için etik bir davranış olmaz.
7 İşlerim sadece Instagram’a bağlı olmadığı için pek bir değişiklik olacağını sanmıyorum.
8 İlham kaynağım olan Ascia Akf ve Sheikhamozah olmuştu. Zeruj ve Kübra Tekin’i de başarılı buluyorum.

Haberin Devamı

ESRANUR TÜRKER / INSTAGRAM: @esranurturker


INSTAGRAM’DA DÜKKAN AÇANLAR

‘Sahte hesaplar temizlendi’

1 Instagram’ın reklam maliyeti düşük ama etkisi büyük. Facebook’um daha kişisel. Eğer bir markanın tanıtımını üstlenmişsem, Instagram’da paylaştığım fotoğrafı mutlaka Twitter’a da düşürüyorum.
2 Dört yıl oldu. İkinci çocuğum Defne’nin okula başlamasıyla #defnebugunnegiymis ortaya çıktı.
3 Güven veriyorum Instagram dostlarıma. Gerçekten kullanmadığım bir ürünü tavsiye etmiyorum ve ulaşılabilir ürünleri paylaşıyorum. Defne ve benim farkımız samimiyet.
4 Almadım. Bir dönem Instagram sahte hesapları temizledi. Takipçisi her gün on binlerce artış gösteren hesaplar, bir günde kaybettiler o sahte takipçileri.
5 #defnebugunnegiymis bir marka haline geldi. Birçok firmadan teklif alıyoruz “Defne bugün bunu da giyer mi?” diye.
6 Kullanmadığım ve emin olmadığım bir ürünü paylaşmıyorum. Marka hakkında fikir sahibi değilsem mutlaka belirtiyorum.
7 Hesabımın gelir kaynağı reklam olmadığı için bu konuda endişem yok. Benim gibi olan, samimi insanlarla bir aradayım.
8 Billur Saatçi, Ayşe Tolga

Haberin Devamı

ASLIHAN ÜNAL ARIKAN / INSTAGRAM: @aslihan_unal


INSTAGRAM’DA DÜKKAN AÇANLAR

‘Görsellerime mutlaka yazı eklerim’

1 Sosyal medyada en güçlü oyuncu Instagram, etkileşimi hızlı ve basit. İnsanlar okumaktan değil, görselleri incelemekten keyif alıyorlar. Kitle daha elit.
2 İki yıl oldu. Kurumsal işimden olunca dedim ki “İş hayatımda bir B planım olmalı.” Kız kardeşimin teşvikiyle girdim.
3 Her şeyin özünde merak var. Bir hikâyeniz olmalı. Ben her görselime mutlaka bir yazı yazarım, takipçim bu hikâyenin bir parçası hisseder kendini.
4 “Instagram’da ben de varım” demek isteyenler için iyi alternatif. Ancak hesaba sürekli yorum ve beğeni satın almak bütçe gerektirir. Sanal şizofrenik bir durum.
5 Henüz markalara gitmedik, onlar da bize gelmedi; alışmışlar bloggerlara. Farkında değiller ki, halk kendinden olanı sever, ulaşılmazı değil.
6 Markalardan paylaşım önerileri geliyor. Kendi markamız içinde bir ürünse o markayla çalışıyoruz.
7 Bizim için harika olur. Reklam bütçesi ayırır ve daha çok takipçiye ulaşırız. Bloggerlar artık bitmeli, modası geçti.
8 Ayşe Arman, Buse Terim, Gülben Ergen.

ALEV ŞENOL / INSTAGRAM: @vaselila


INSTAGRAM’DA DÜKKAN AÇANLAR


‘Instagram’da samimiyet satar’

1 Instagram’ım, Twitter ve Facebook ile senkronize... Toplum olarak okumayı değil, görselleri seviyoruz. Takipçilerimin, metni okumadan fotoğrafı beğendiklerini söyleyebilirim.
2 Dört sene oldu. İlk hesabımı açtığımda, saç aksesuarlarıma gelen beğenilerden ilham alıp işimle ilgili bir sayfa açtım.
3 Beni değil yaptıklarımı takip ediyor insanlar. Kişisel hesap kullansaydım bu kadar popülarite sağlayamazdım. ‘Keşfet’ sekmesi için anahtar kelimeler önemli.
4 Bence zararı olur. Satış yapan bir profilseniz, takipçileriniz sadece seyreder sizi.
5 Instagram sayesinde kendi markamı oluşturdum. Blogger olmadığımdan bu tarz tekliflerle pek karşılaşmıyorum.
6 Marka sahibi olarak kişilere hediye ürün teklifi yapan benim. Kabul eder ve memnun kalırlarsa yayınlıyorlar sayfalarında.
7 Instagram’da ciddi bir blogger furyası var. Hesabın tutması şans işi. Reklam faydalı olacaktır diye düşünüyorum ama bu mecrada samimiyet satıyor.
8 Demet Akalın, Mine Tugay, Aslıhan Ünal, Pınar Altuğ, Işın Karaca

ÖZLEM YENİCE / INSTAGRAM: @puikocom