Levent Köprülü

Levent Köprülü

-

Tüm Yazıları

Hayli kapsamlı bir şekilde elden geçirilen Toyota Yaris, artık hem görünüşüyle, hem de karakteri ve donanımlarıyla bambaşka bir otomobilmiş havası veriyor

Hem tipi değişti hem karakteri

Eskiden garipserdim de, şimdilerde (geç de olsa) artık alıştım. Bazı modellerde makyaj, kimi zaman öyle bir kapsamlı hale getiriliyor ki, artık “estetik ameliyat” seviyesine eriştiğini düşünüyorum. Zira bildiğimiz bir modelken, birden bire sanki “yeni nesil”miş havasına bürünüyor ve görenleri, sevenlerini şaşırtıyor... Tıpkı insanlar gibi...

İşte Toyota’nın dördüncü nesil Yaris modeli de böyle bir şey. Firmanın daha önce tanıtım sırasında açıkladığı bilgiye dayanarak söylüyorum... Sadece ön ve arka tasarım, iç mekan düzenlemesi filan değil, harbi harbi 900’den fazla parçayı kapsayan bir değişimden bahsediyorum... Böylelikle Yaris, neredeyse “Aaaa, bu yeni nesiiiiil!” lafını ağzımdan çıkarabilecek kadar önemli bir değişime uğramış. Ciddi kafa patlatılmış yani...

Haberin Devamı

Pratiklik zamanı

Bir kere bu operasyonla önce gayet sportif bir ön görünüm elde edilmiş. Gerçekten de sert bakışlı, ancak her an heyecana hazırmış gibi duran bir izlenim veriyor. Arka stop lambaları ise, eskisine göre bir hayli büyümüş. Otomobilin boyutları değişmese de, arkadan bakıldığından sanki daha genişlemiş gibi duruyor bu stop lambaları sayesinde... Bununla birlikte son dönemde pek çok modelde “moda” haline gelen ve isteğe bağlı alınabilen “farklı renkte tavan” da Yaris’in yenilikleri arasına eklenmiş. Nitekim, kullandığımız aracınki siyahtı...

Hem tipi değişti hem karakteri
İç mekandaysa daha renkli ve cıvıltılı bir alan bekliyor konukları. Zira aracın dış rengiyle uyumlu olarak kırmızı renklerin hakim olduğu gösterge paneli, orta konsol ve koltuk döşemeleri, sözünü ettiğim cıvıltının en büyük nedenleri. Ciddi bir dinamizm yaratırken, iç mekandaki malzeme kalitesinin daha da iyileştiğini farkedebiliyorsunuz. Bununla birlikte iç mekanın bir parça daha sessizleştiğini düşünmekteyim. Zira bu konuda ciddi kafa patlatılmış, belli oluyor.

İç mekanda hoşuma giden bir başka şey de, pratiklik dozunun artmış olması. Zira, telefon ve benzeri “el altında bulunasıca” eşyayı koyabilecek güzel yerler yaratmışlar. Tıpkı, sürücü kapısıyla gösterge paneli arasında kalan minik eşya gözü gibi...

Haberin Devamı

Kullandığım araçta bulunan 1.5 lt benzinli motor, bana göre Yaris’e en yakışan seçeneklerden... Elbette “hibrit” dışında... Zira çok istekli ve çalışkan bir arkadaşımız... Otomatik vitesle birlikte hayli güzel bir birliktelikleri var. Üstelik bu birliktelik, yakıt tüketiminin düşüklüğü gibi bir etki de yaratıyor. Gayet başarılı...

Kısacası “Yaris, bu operasyon sonrası B sınıfının güçlü adayları arasında yeniden yerini almış görünüyor” delip, konuyu burada kapatalım ve detaylara inelim...

Hem tipi değişti hem karakteri
Gereği neyse yapılmış...

- Neyin nesi?

Sevgili iç sesim, artık senin bu sorunu, “Dünya klasikleri” arasına sokup, edebiyat derslerinde filan da okutacaklar diye korkuyorum... Ama yine de yanıt vereyim istersen... Kendisi, şu an dördüncü nesil olan bir otomobil. Avrupa’da filan Yaris olarak biliniyor da, başta Japonya olmak üzere bazı pazarlarda “Vitz” diye çağırman gerekebilir... Bu arada 2011’den bu yana ikinci kez makyajlandı, bilgin olsun!

Haberin Devamı

- Neleri var?

Günümüz B sınıfı modellerine ayak uydurması amacıyla pek çok yeni donanıma sahip olmuş makyajla birlikte. Yani gereği neyse yapılmış. Mesela yukarıda bahsettiğim farklı tavan rengi seçeneği, dış mekanla aynı renkte döşeme seçenekleri filan gibi. Daha da önemlisi, iç mekanı hayli sessizleşmiş. Göstergelerin ortasında yeni 4.2 inç’lik renkli TFT çoklu bilgi ekranı da var.

Bununla birlikte farklı donanım paketi seçenekleri bulunan Yaris’te, pakete göre standart veya isteğe bağlı bulunabilen ısıtmalı ve elektrikli, ayrıca otomatik katlanabilen yan aynalar, manuel veya çift bölgele klima, elektrik kumandalı camlar, CD-MP3 çalar, anahtarsız giriş ve çalıştırma, geri görüş kamerası, otomatik yanan uzun farlar, yokuş kalkış desteği, lastik basınç sensörü, elektronik çekiş kontrolü, şerit takip asistanı, ön çarpışmayı önleme sistemi gibi unsurlar var. özelliklerde opsiyonel olarak sunuluyor.

- Motor nasıl?

İyi çok şükür, selamları var! Kullandığım araçta, yeni seçenek olan 1.5 lt ve 111 beygirlik benzinli motor bulunuyordu. Buna bir de, direksiyon arkasındaki kulakçıklardan da değiştirilebilen CVT otomatik şanzıman eklenmiş. Bu ikili, gerek performans gerekse de yakıt tüketimi açısından Yaris’e “artı değer” katmış. Nitekim 100 km’de ortalama 6.5 lt tüketim, hiç de gena değil.

Editörün son sözü

‘Ben yeni 1.5 lt motor seçeneğini pek bir sevdim. Saygılı ve itaatkar bir “çocuk” kendisi! Bugüne kadar neden Yaris’te işe almamışlar, merak ettim...’