Melodi Türkili

Melodi Türkili

melodi.turkili@nishmoda.com

Tüm Yazıları

Her gün yorgun argın çıktığınız iş yerinizden ya da okulunuzdan eve giderken ne yemek yapmalı, ne almalı diye düşünmek sizin de canınızı sıkıyor mu?

Metrolar süpermarket olmuş

Beş dakikada bütün duvarı gezip siparişlerinizi tamamlayabiliyorsunuz. Siparişiniz ertesi gün kapınızda.


Günde ortalama yarım saati alışverişte, yarım saati de bunun için harcadığınız yolda geçirirseniz, yılda 365 saati yani yaklaşık 16 tam günü alışverişinize harcıyorsunuz.
Neyse ki süpermarket zinciri Tesco sizin için süper bir fikir geliştirmiş. Akıllı telefonunuz varsa ve biraz da olsa rutin alışveriş size hiç bitmiyor gibi geliyorsa bunun Türkiye’ye gelmesi için dört gözle bekleyebilirsiniz!

Balık istifi gibi...
Tesco, Koreliler üzerinde bir araştırma yapıyor ve Korelilerin dünyadaki en çalışkan ikinci millet olduğunu gözlemliyor. Hayatları kalabalık içerisinde koşuşturmaca ile geçiyor. Hal böyle olunca kendilerini balık istifi halde market alışverişi yaparken buluyorlar. Bu yüzden onlar için haftalık rutin süpermarket alışverişinin sıkıcı bir görev olduğunu ortaya çıkarıyor. Tesco’nun bu noktada yaptığı hamle oldukça etkileyici. Metro istasyonlarına sanal marketler kurmak. Nasıl mı? Metro bekleme alanlardaki duvarlara boydan boya sanal mağaza rafı etkisi veren fotoğraflar yapıştırıyorlar. Her raf bildiğiniz bir rafı temsil ediyor ve onun görünümünde. Manav reyonunda ayrı ayrı bütün meyvelerin fotoğrafı, et reyonunda et çeşitlerinin fotoğrafı var. Her bir fotoğrafın altında da akıllı telefonunuz ile okutabileceğiniz bir QR kodu.
Peki siz ne mi yapıyorsunuz? Metronuzun gelmesini beklerken almak istediğiniz ürünlerin fotoğraflarının önünde telefonunuzu tutup QR kodu okutmanız yeterli. Beş dakikada bütün duvarı gezip siparişlerinizi tamamlayabiliyorsunuz. Hepsi bittikten sonra ödemenizi yapıyorsunuz. Daha sonrasında yolunuza devam edip metroya biniyorsunuz. Bütün siparişiniz ertesi gün kapınızda. Şimdi rahatlamak ve kendinize vakit ayırmak için daha çok zamanınız var. Düşünmek yok, taşımak yok, zaman kaybetmek yok.
Kore pazarında en büyük rakibini mağaza sayısını artırmadan geçerek 2’nci sıradan 1’inciliğe yükselip pazar lideri oldu. İnsan hayatında 16 tam güne mal
olan onlarca döngü var aslında. Birileri bizim için azaltıp kâr ediyorsa, ne de güzel.

Haberin Devamı

Tesco ne yaptı?
* Müşterisini araştırdı, analiz etti, iyi tanıdı.
* Müşterisinin ihtiyacını keşfetti.
* Zaman ve ulaşılabilirlik üzerine odaklandı.
* Müşterisinin ihtiyacını karşıladı.
* Mağaza sayısını artırmadı.
* Satışını artırdı.