Murat Şahin

Murat Şahin

msahiniletisim@gmail.com

Tüm Yazıları

Sandık başına gitmemize 16 gün kala şu anda seçimle yatıp seçimle kalkıyoruz.
24 Haziran seçimlerinde ne sonucun çıkacağını hepimiz merak ediyoruz.
Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi bu seçime ekonomideki dalgalanmalar her anlamda damga vuruyor.
Seçimle birlikte geçimde gündemin ilk sırasına oturuyor.
İktidarı ile muhalefeti ile tüm partiler seçim sonrası ilk çözecekleri sorun olarak ekonomiyi görüyorlar.
İktidar ve muhalefetteki tüm siyasi partilerin temsilcileri, seçim sonrası alacakları tedbirlerle cari açığı ve enflasyonu düşürecekleri, kurları istikrara kavuşturacaklarını ve bozulan mali disiplini tekrar sağlayacaklarını vaad ediyorlar.
Partilerin ekonomi kurmayları her platformda sorunlara nasıl çözüm üreteceklerini dile getiriyor.
Ekonomide yaşanan sıkıntılar vatandaşların cebine yansımaya başlayınca siyasi partilerin bu konudaki söylemleri daha da ilgi çekici hale geliyor.
Muhalefet partilerinin tümü özellikle vatandaşın geçim sıkıntısını ortadan kaldırmak için asgari ücreti ve emekli aylıklarını artıracakları, emeklilerin ikramiyelerini yükseltecekleri sözünü verirken, geçen seçimlerde olduğu gibi bu kez artık pek kaynak tartışması da yaşanmıyor.
İş dünyasının da adaylarla bir araya geldiğinde sordukları ilk soru ekonomik istikrar ve yapısal reformlar oluyor.
Sandık başına gidene kadarda miting meydanlarında ve televizyon ekranlarında seçimin birinci gündem maddesi olarak ekonomi hep ön planda olacak gibi gözüküyor.

Haberin Devamı

***

Ekonomideki sıkıntılar adayların seçim bütçesine de yansımış durumda.
İzlediğim kadarıyla adaylar seçim bütçelerini oldukça kısmış durumda.
Geçmiş seçimlerde gazetelerde gördüğümüz boy boy ilanları bu seçimde göremiyoruz.
Adaylar zorunlu olmadıkça pek harcama yapmıyor. Özellikle reklam ve tanıtıma pek bütçe ayırmıyorlar.
Gazete, TV, radyo gibi geleneksel medya mecralarını pek kullanmak istemezken, ağırlıklı olarak sosyal medya kanalları ile tanıtımlara ağırlık verdiklerini görüyoruz.
Seçim dönemlerinde aldıkları ilan ve reklamlarla ayakta kalmaya çalışan basın kuruluşları ise ne yazık ki bu seçimde bekledikleri rakamlara ulaşamayacak gibi gözüküyorlar.

Haberin Devamı

Yorgancılar’dan adaylara ödev

Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, doğru bildiklerini sonucu ne olursa olsun söyleyen bir yapıya sahiptir.
İş dünyasını yakından tanıyan bir gazeteci olarak Yorgancılar’ın sözünü kimseden sakınmadığına birçok kez tanık oldum.
Bu özelliğini seçim döneminde kendisini ziyarete gelen siyasi parti temsilcileri ve adaylarına da uyguluyor.
Birkaç gün önce kendisini ziyarete gelen MHP İzmir il Başkanı Necat Karataş ve İzmir Milletvekili adaylarına da seçim sonrası neler yapılması gerektiğini kısaca anlattı.
Adeta tüm siyasi partilere bu konuda ödev verdi.
Yorgancılar, “Ekonomideki gelişmelere zaman kaybedilmeden müdahale edilerek, olumsuzluklar önlenmeli. Yatırımlar ve üretim artırılması, uluslar arası alanda ilişkiler normalleştirilerek dış ticarette dengenin sağlanmalı. Bunun için siyasilere büyük görev düşüyor” diyerek sözlerini sıraladı. Sadece iş dünyası değil, bütün vatandaşlar da siyasilerden ekonomi ödevlerini iktidara geldiklerinde iyi bir şekilde yapmalarını bekliyor.