Şebnem Burcuoğlu

Şebnem Burcuoğlu

sebnem.burcuoglu@milliyet.com.tr

Tüm Yazıları

Haftaya yedinci albümünü ortamlara salacak olan Beyoncé, TikTok hesabını aktif hale getirdi. Hedefi net, Z kuşağını yakalamak. Peki, işi kolay mı dersiniz?

Talk-show üstadı Jimmy Fallon’ın Kasım 2018’deki programında gerçekleştirdiği TikTok çağrısı dün gibi aklımda: “Bu platforma müzikli komik videolarınızı yükleyip bir challange yapmaya var mısınız?” diye sormuştu, onu ekran başında izleyen milyonlara. Bu hareketiyle resmen bir TikTok akımı yaratmıştı ve Z kuşağının ilgi alanındaki TikTok’u, olayın henüz farkına varmayan kitlelerle tanıştırmıştı. Önceleri çoluk çocuk mekânı diye adlandırılan ve hatta hor görülen, “gringe” diye adlandırılan TikTok, kısa sürede Jennifer Lopez, Paris Hilton, Jason Derulo, Amy Schumer gibi ünlülerin odağına girdi. Terminator Arnie bile “#likearnold” heştegiyle antrenman videolarını ardı ardına sıraladı TikTok’ta. 

Haberin Devamı

Beyoncé de olsan işin zor

 TikTok’tan medet umanlar 

Hele evlere kapandığımız pandemi döneminde sıkıntıdan bu platforma sardı ünlü ünsüz herkes. Söz konusu mecra o kadar popüler oldu ki, Khabane Lame (Khaby), Charli D’Amelio, Bella Poarch gibi dünyaca ünlü TikTokerlar sosyal medyayı ele geçirdi. Yakın zamanda herkesin şaşırdığı bir olay yaşandı, Beyoncé, daha önce açtığı TikTok hesabını, 29 Temmuz’da çıkacak yedinci stüdyo albümü “Renaissance” ile birlikte aktif hale getirdi. “Herkesin şaşırdığı” dediğime de bakmayın, gerçekten şaşıran, “Koskoca Beyoncé TikTok’tan mı medet umacak?” diyen üç beş kişidir aslında. Z kuşağını yakalamak için bu platformun öneminin son derece farkında olan şarkıcı, saatler içerisinde 3.5 milyon takipçi kazandı ama süreklilik stratejisini iyi belirlemesi gerektiğini gayet iyi biliyor. Zira TikTok bu, Beyoncé de olsan affetmez! 

Beyoncé de olsan işin zor
Billie Eilish

 Kolay mı onların kalbine girmek?

Beyoncé’nin TikTok vaybını yakalaması için efor sarf etmesi gerek ve bu hedefe ulaşmak inanın çok da kolay değil. Salt bu platformdan değil, kümülatif bir etkiden söz ediyorum TikTok derken. Z kuşağının göz bebeği haline gelen şarkıcı Billie Eilish’in tercih edilme sebeplerini sıralamak isterim mesela. Bu yazacaklarım, Z kuşağının kalbine giden yol âdeta. Ve ne yazık ki listedeki her şeye tik atmak da yetmiyor, doğal akışta olunması şart. Billie, “Müzik tarzım şudur” demeden farklı ritimleri harmanlıyor, insanların fiziksel özelliklerine laf edenlere bir güzel cevap veriyor; Nike ile iş birliği mi yapacak, “Vegan ayakkabı yaparsanız varım” diyor. Müzik piyasasına soundcloud üzerinden giriyor. Şarkılarını erkek kardeşi Finneas ile beraber yazıyor. Instagram’ı toplum sorunlarıyla ilgili düşüncesini belirtmek için kullanıyor. Dünya turu konserleri aracılığıyla çevreye duyarlı olma misyonunu yayıyor. Hem bunları yap hem doğal dur, planlı durma. Yapabilen yapsın yani!