Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Instagram kullanıcıları geçtiğimiz günlerde akışlarında şık bir fotoğrafla karşılaştı. Fonda rengarenk macaronlar, şık bir espresso fincanı ve Michael Kors markalı altın bir saat... Markanın takipçileri, Instagram’ı en iyi ve etkin kullanan modaevlerinden Michael Kors’un bu fotoğrafını her zamanki postlarından biri olarak gördü. Aynı fotoğrafı, Amerikan modaevinin takipçisi olmayan milyonlar da görüyordu. Ama bir farkla; onlarda beliren fotoğrafın üst kısmında ‘sponsored’ yazıyordu.
Macaronlu fotoğraf, geçtiğimiz aylarda reklam almaya başlayacağını duyuran Instagram’ın ilk denemesiydi. Michael Kors’un fotoğrafı estetik ve içerik olarak markanın genelde yaptığı paylaşımlardan çok farklı değildi aslında. Saatin ve markanın özdeşleştiği yaşam tarzının öne çıkarıldığı post, akış içinde de tek sefer görünmüştü. İlk 18 saat içinde 218 bin beğeni aldı Instagram’ın ilk reklamı. Yaklaşık bir hafta sonra; bugünlerde ise 230 bin civarında.
Bu ilk reklamın rakamsal değerlerini, markalar için Instagram analizleri yapan Nitrogram’da incelemiş. Fotoğrafı, markanın önceki beş post’uyla karşılaştırdığında 33 bin yeni takipçi kazandırdığını gözlemlemiş. Diğer fotoğrafların getirdiğinden 16 kat fazla. Yaklaşık 6,5 milyon kullanıcı tarafından görüldüğü tahmin edilen reklamla beğeniler de yüzde 370 oranında artmış. Bu beğenilerin hatırı sayılır bir kısmının, markanın halihazırdaki 1,4 milyon takipçisinden geldiğine şüphe yok elbette. Yorumların ise yüzde 1’i satın alma eğilimi gösteriyor.
Markaya getirilerinin yanı sıra olumsuz tepkiler de almış ‘ilk reklam’. Fotoğrafın altına yazılan yorumların yüzde 20’si olumsuz. Takip etmedikleri bir hesabın akışlarında belirmesine kızanlar hem Michael Kors’a hem de Instagram’a tepki göstermiş. Diğer taraftan uzmanlar, Instagram’ın ücretsiz olduğunu ve bir şekilde para kazanması gerektiğini hatırlatıyorlar. Tepkilerin artmaması için Instagram’da reklam olarak yayınlanacak fotoğrafların kalitesinin yüksek olacağının da altını çiziyorlar. Michael Kors estetiğinde fotoğraflar paylaşan ve yakında reklam vereceği tahmin edilen diğer moda markaları ise Adidas, Burberry, Levi’s ve Macy’s. Belli ki 2014, fotoğraf ve videolu Instagram reklamlarının kızıştığı yıl olacak.