Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

Markaların dijital pazarlama hedef ve biçimleri gün geçtikçe değişiyor, gelişiyor. İtibar, promosyon ve müşteri ilişkileri gibi nedenler, yerini yavaş da olsa satışa yöneltici uygulamalara bırakıyor. Değişen bir şey daha var. Markalar sosyal medya ve mobil uygulamaları kullanarak artık yalnızca online satışlarını değil, offline’ı, yani mağaza içi deneyim ve satışlarını da artırmayı hedefleyen çözümler de üretiyor. Moda markalarının sosyal medyayı kullanarak geliştirdiği çok sayıda uygulama ve kampanya var. Sayıları gittikçe artan kanallarla çok yaratıcı ve farklı, ama bir o kadar da basit çözümler sunarak marka deneyimini artırabiliyorlar.
İnternetten mağazaya
Online’daki müşterilerini mağazalara çekerek satışlarını artıran markalar da az değil. Pinterest’in mağaza satışlarını olumlu yönde etkilediği biliniyor. Sitede pin’lediği ürünü gidip satın alan kullanıcıların yüzdesi, 21. Ünlü Amerikan zinciri Nordstrom, Pinterest’te ‘trending’ listesine giren ürünlerini mağazalarında öne çıkarıyor mesela. Pinterest üzerinde 4 buçuk milyon kullanıcısı olan zincir, bu ürünlerin popüler olduğunu belli etmek için üzerlerine kırmızı etiketler takıyor.
Online platformlarda beğenilen ürünlere dikkat çekerek mağaza satışlarını artırmaya çalışan bir diğer marka ise, Alman hızlı moda devi C&A. Geçtiğimiz yıl C&A Brezilya’nın gerçekleştirdiği uygulamayla markanın Facebook sayfası, mağazalara bağlanmıştı. Facebook sayfasında yer alan ürünlerin aldığı like’lar, gerçek zamanlı olarak mağazadaki askıların üzerinde beliriyordu.
Anında “like” gösterimi
Alışveriş yaparken kararsız kalanlar, başkalarının fikirlerini önemseyenler için çok doğru bir uygulamaydı bu. Ürünlerin askılarının üzerinde yer alan dijital ekrandaki like sayısını gören müşteriler, beğeni durumlarına göre karar verebiliyordu. “C&A Fashion Like” koleksiyonu, online ile gerçek zamanlı karar verme mekanizmalarını ilişkilendiren en iyi uygulamalardan biriydi. Zevkine güvenen ve herkesle aynı şeyi giymek istemeyen modaseverler ise çok beğenilen ve muhtemelen çok satacak ürünler ile kıyıda köşede kalmış, alternatif parçaları da ayırt edebiliyordu böylece.
Hızlı büyümenin formülü
Dijital pazarlama stratejilerini belirlerken tek bir kanalda sıkışıp kalmamak, gelişimi online ve offline bütün ağlara yaymak, yeni moda düzeninin en önemli gereklerinden artık. Bunu çözebilen ve bu yönde ilerleyen moda markaları yakın zamanda daha hızlı büyüyecek.