Yaprak Aras

Yaprak Aras

-

Tüm Yazıları
Haberin Devamı

İki sezondur Mercedes-Benz ana sponsorluğunda geçen İstanbul Fashion Week, pazartesi günü başlıyor. 7-11 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek olan moda haftasının bu seferki ana üssü, Kuruçeşme Arena. 40’tan fazla tasarımcının ilkbahar/yaz 2014 koleksiyonlarını sergileyeceği etkinlik sosyal medyada da Mercedes-Benz şemsiyesi altında varlık gösteriyor. Moda Haftası’nın MBFWIstanbul hesabının Twitter’da 2 bin civarı takipçisi var. Facebook, Instagram, Youtube ve Pinterest’te ise Mercedes Benz Fashion Week’in genel hesabına bağlı. Yani New York, Berlin, Avustralya ve Miami moda haftalarıyla aynı platformda yer alıyor. Facebook sayfasının 400 bin civarında takipçisi var. Instagram’ı 100 bine yakın kişi, Pinterest’i ise 20 bin kişi takip ediyor. Mercedes Benz’in sosyal medya ekibi, bu kanallarda oldukça aktif sayılır. Daha çok defile videoların yüklendiği Youtube kanalınaysa 15 bine yakın kişi abone. Tüm bu kanallara, MB İstanbul Fashion Week’in sitesindeki (istanbul.mbfashionweek.com) ‘social’ sekmesinden ulaşılabiliyor.

Defile sonrası satış
İstanbul Moda Haftası’nın temiz ve kullanışlı bir sitesi var. Tasarımcıların bilgilerine, kişisel sosyal medya hesaplarına ve defile programına rahatlıkla ulaşılıyor. Dileyenlere, programın kağıt çıkışını da alabilecekleri bir seçenek sunulmuş. Ayrıca tasarımcıların profillerine girdiğinizde, yanlarında yer alan ‘add to calendar’ seçeneğini kullanarak şovları takviminize ekleyebiliyorsunuz.
Online satış siteleri bu yıl MBIFW’e kişisel tasarımcılar bazında sponsor olmayı tercih etmiş. Örneğin Gül Ağış’ın danışmanlık verdiği www.stylup.com tasarımcının şovunun ardından defileden parçaları satışa sunacak. Aynı zamanda Markafoni, Enmoda ve Zizigo’nun da genç tasarımcılarla işbirlikleri yapıp belli başlı şov ürünlerini sitelerinden satışa sunacağı biliniyor.

İstanbul’un dijital hayali
Bunların hepsi güzel, hoş. Ancak bir yanda New York Moda Haftası’nın 630 bin kişi tarafından online izlendiği haberleri, diğer yanda yalnızca dijtial platformlarda yapılan özel moda haftalarının artması , İstanbul için de böyle hayallere kapılmamıza neden oluyor. Moda başkentlerindeki defilelerin büyük bir bölümü canlı yayınlanıyor artık. Tabii ki bunun için ciddi bir altyapı gerek. Geçtiğimiz yıllarda online satış sitelerinin sponsorluğu sayesinde defileleri yerinde takip edemeyen modaseverler, canlı olmasa bile ertesi gün şovların video’larına ulaşabiliyordu. Birkaç sezondur bunun eksikliğini görüyoruz. Önümüzdeki sezonlarda daha dijital moda haftaları dileğiyle...