Ekonomi Yerli perakendeciler turistle ayakta kaldı

Yerli perakendeciler turistle ayakta kaldı

13.12.2018 - 08:15 | Son Güncellenme:

Ayaydın Miroglio Grup Genel Müdürü Uğur Ayaydın, “Turistlerin büyümemizde ciddi katkısı oldu. Zaten son dönemde perakendeyi ayakta tutan turistler oldu. Ortadoğulu turistler alışverişi 12 aya yayıyor” dedi.

Yerli perakendeciler turistle ayakta kaldı

İpekyol, Twist ve Machka markalarını bünyesinde bulunduran Ayaydın-Miroglio Grup, hedef büyüttü. Bu yılı yüzde 30 büyümeyle kapatmaya hazırlanan firma, 2019 yılı için de yüzde 25 büyüme hedefi koydu.Ayaydın-Miroglio Genel Müdürü Uğur Ayaydın, Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin büyümelerinde ciddi etkisi olduğunu belirterek, “İstanbul, Trabzon ve Sakarya’da Ortadoğulu turist, Antalya’da ise İran ve Rus turist büyümemize katkı yaptı. Ciromuzdaki yabancı payı 2015’de yüzde 10 iken, bu yıl yüzde 20’ye yükseldi” dedi.

Haberin Devamı

Alışverişleri sürüyor

Son dönemde perakendeyi ayakta tutanların yabancı turistler olduğunu kaydeden Ayaydın, “Sadece tatil döneminde değil. Eylül ayından sonra da Ortadoğulu müşteriler ciddi alışverişlerini sürdürüyor. Yerleşik olmaya da başladılar. Gayrimenkul satışlarının etkisini görmeye başladık. Artık satışlarımızdaki etkilerini 12 ay boyunca görüyoruz” diye konuştu.

Ayaydın, Uzakdoğulu turistlerin de alışverişe katkı yapmaya başladığına dikkat çekerek, Körfez turistini göz önünde bulundurunca henüz başlangıç aşamasında olduklarını ancak ufak ufak başlayan bu pozitif etkileşimin gelecekte onlara önemli bir satış kanalı olarak döneceğini öngördüklerini kaydetti. Grubun Türkiye’de 236 mağazası var.

Haberin Devamı

Bu yılı 700 milyon TL ciroyla kapatacaklarını da belirten Uğur Ayaydın, 2019 yılında yüzde 25’lik büyüme hedefi koyduklarını ve 1 milyar TL’ye yakın ciro hedeflediklerini aktardı. Ayaydın, online büyümelerine de değinerek, “Online tarafta da yüzde 40 büyüdük. Normal büyümenin iki katı. Grup cirosunun yüzde 5’i kendi online kanallarımızdan, yüzde 5 ise private shopping kanallarından geldi. Online’ın gruptaki payı yüzde 10’a çıktı” dedi.

TL ile kira AVM’ye yarar

Bir soru üzerine de Uğur Ayaydın, AVM’lerde kiraların TL’ye dönmesinin uzun vadede AVM sahiplerine yarayacağını ileri sürerek, “Kısa vadede perakendecilerin lehindeymiş gibi görünüyor ancak TEFE, TÜFE bazında zamlar olacak. Uzun vadede alışveriş merkezlerinin işine yarayacak” dedi.

Türkiye’de üretim günü

Üretimlerinden de bahseden Ayaydın, “Üretimin yarısı yurtiçi, yarısı yurtdışında. Kur arttı, yerli ağırlığını artırdık. Kapasiteyi her yıl yüzde 20 artırıyoruz. Edirne’de 17 bin metrekarede üretim tesisimiz var. Burada 500 kişi istihdam ediyoruz. Toplam istihdam ettiğimiz kişi sayısı ise 2.250. 2019 yılında da yeni açacağımız mağazalarda Edirne fabrika ve merkez ofiste 120 kişilik daha alım yapacağız” bilgisini verdi.

Uğur Ayaydın, son üç yıl ortalamasında müşteri sayılarının yüzde 15 civarında arttığını da dile getirerek, “Ziyaretçi sayımız yaklaşık yüzde 15 arttı. 2018 yılında tüm mağazalarda 35 milyon ziyaretçiye ulaştık. Online’da ise 25 milyon oturum oldu” dedi.