Ekonomi Perakendede beraber büyüme modeli...

Perakendede beraber büyüme modeli...

20.05.2024 - 07:01 | Son Güncellenme:

60 ilde 1100 mağazaya ulaşan CarrefourSA, bir taraftan bayilik modelini iyice geliştirmeyi, diğer taraftan ise yeme içme sektöründeki çok kanallı iş modelleriyle büyümeyi hedefliyor.

Perakendede beraber büyüme modeli...

İsmail Şahin / İZMİR - 60 ilde 1100 mağazası, küçük esnaf ve girişimcilerden bayileri dahil olmak üzere 15.000 kişiye ulaşan kadrosu bulunan CarrefourSA online ve fiziksel mağazalarında yılda 207 milyon müşteri ağırlıyor.

Haberin Devamı

CarrefourSA CEO’su Kutay Kartallıoğlu, İzmir’de bir grup gazeteciye 2024 yılı hereflerini ve geliştirdikleri çok kanallı iş modelini anlattı.

Perakende sektöründe müşterilerin değişen alışkanlıkları ve yeni ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra yeni hizmet ağları, farklı iş kolları ve büyüme stratejilerinin de dönüşüm içine girdiğini altını çizen Kartallıoğlu, “30 yıldır CarrefourSA’nın değil sektörün geleceğine de yatırım yapıyoruz. 1100 mağazamızda gıda ve gıda dışı 50 bin ürünümüzle 60 ilde hizmet veriyoruz. CarrefourSA olarak sadece doğru ürünü, doğru fiyatla müşteriye ulaştıran bir şirket olmanın yanı sıra yeme içme sektörü, bayilik, ihracat başta olmak üzere yatırımlarımızı çeşitlendiriyoruz. CarrefourSA’da tüm paydaşları besleyebildiğimiz, birlikte büyüyebildiğimiz bir sistem kurgusu var. 2020 yılında hayata geçirdiğimiz ve bugün 60’ı kadın olan 425 küçük esnaf ve girişimciye ulaştığımız bayilik sistemi bunun en somut örneği. Hedefimizde olan 1.000 bayi ağına emin adımlar ile ilerliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Çok kanallı büyüme

Yatırımlarının en önemli ayağını Lezzet Arası çatısı altında buluşturdukları yeme içme sektörü oluşturduğunu ifade eden Kartallıoğlu şöyle devam etti:

“Mağazalarımızda market fiyatına restoran deneyimi yaşatmak için başladığımız yolculukta bugün 6 ilde 14 Lezzet Arası restorana ulaştık. 14 restoranımızı ayda 500 bin kişi ziyaret ediyor. 2023 yılında adım attığımız bulut mutfak konseptinde de Mecidiyeköy ve MKM Etiler olmak üzere 2 lokasyonda 10 markamızla yemek siparişi hizmeti vermeye devam ediyoruz. 2024 yılında yeme içme yatırımlarımıza Lezzet Arası Catering’i de ekledik. Burada özel davetlerden etkinliklere yine Lezzet Arası şefleri tarafından hazırlanan özel menülerle hizmet veriyoruz. Antalya’da otel, restoran ve kafelere sunduğumuz dağıtım merkezi yatırımımızla ilk adımı attık. Ardından Bodrum Konacık’da Horeca mağazamızı hayata geçirdik. 2024 yılının ilk 4 ayında Horeca ciromuz şirket ciromuzun yüzde 3.5’ine ulaştı.”

Öz markalı ihracat...

Carrefour Grup ülkeleri arasında öz markalı üretim izni bulunan 9 ülkeden biri olduklarını vurgulayan Kartallıoğlu, “Özellikle süt, su, yumurta, sıvıyağ, pirinç ve çikolata gibi gıda ürünleri başta olmak üzere tuvalet kâğıdı, kağıt havlu, peçete gibi kağıt grubu da en çok tercih edilen ürünler arasında yer alıyor. Şu anda 600’den fazla öz markalı ürünümüz var. Bu sayı yıl sonunda 750’ye ulaşacak. Ciromuzun yüzde 17’sini oluşturan öz markalı ürün kategorimizde ihracat gücümüz de oldukça yüksek. 13 ülkeye ihraç ettiğimiz öz markalı ürünlerimizle hedefimiz daha da büyümek” dedi.