En yeni wellness trendi: Orman banyosu

Japonlar'ın yıllar önce keşfettiği wellness yöntemi orman banyosu, pek çok yönden sağlığa fayda sağlıyor. Peki son zamanların en basit wellness trendi orman banyosu nedir? Orman banyosu nasıl yapılır?

18.07.2018 Çarşamba Güncelleme : 18.07.2018-11:49 Çarşamba

Duygu Bay - PembeNar Özel
 

Hala duymadıysanız tanıştıralım; Japonlar'ın meşhur orman banyosu son zamanların belki de en basit ve en masrafsız wellness trendi. Sadece ormanda yürüyerek doğa "banyosu" yapmaktan oluşan bu aktivite stres seviyesini düşürüyor ve bağışıklık sistemini güçlendiriyor. İşte orman banyosu hakkında bilmeniz gerekenler...

1. Japonya'da "shinrin-yoku" denilen bu aktivitenin tam kelime anlamı, orman atmosferini içine almak veya orman banyosu yapmak. Japon Orman Bakanlığı, bu aktivite doğal halk sağlığı programının bir parçası olunca deyimi 1982'de dile kazandırmış.

2. Orman banyosu, soyunmayı veya ıslanmayı gerektirmiyor. Tek yapmanız gereken doğal orman havasında yürüyüş yapmak ve temiz havayı solumak. Bunu bir yürüyüş meditasyonu olarak düşünebilirsiniz.

3. Terlemeye çalışmayın, rotanızı fiziksel dayanıklılığınıza göre seçin. Yürüyüşünüz 4 saati geçmesin. Söylediğimiz gibi spordan ziyade amacınız meditasyon.

4. Bu sağlıklı aktiveyi yürüyüşle sınırlamayıp dinlenme arası verebilir, oturabilir ve kitap okuyabilirsiniz. Oturduğunuz süre zarfında bütün hislerinizi kullanarak çevrenizde olup bitenlere odaklanmaya çalışın.

5. Derin derin nefes alıp vererek ağaçlardan doğal yağları vücudunuza çekebilir, bu şekilde bağışıklığınızı destekleyebilirsiniz.