BABA OĞUL VE KUTSAL THOR

15.04.2018 Pazar
Olimpos tanrılarından intikamını alışının üzerinden yıllar geçti. Spartalı Kratos, artık ailesiyle birlikte kuzey tanrılarının diyarında yaşıyor. Ölen eşini, onun işaretlediği ağaçları kullanarak yakan Kratos’un şimdi tek bir amacı var; oğlu Atreus’la yola koyulup, eşinin vasiyetini yerine getirmek... Onun küllerini en yüksek dağın zirvesinden salmak.

God of War (GOW-Savaş Tanrısı), PlayStation kullanıcıları için 2005’ten bu yana çok özel anlamlarla yüklü. PlayStation 2’de çıktığı andan itibaren, konsolun amiral gemisi serisi olan GOW’un birincisinde Spartalı asker Kratos, Athena tarafından Savaş Tanrısı Ares’i yenebilmek için Pandora’nun Kutusu’nu bulmakla görevlendirilmişti. Kratos, bir zamanlar hizmetkârı olduğu Ares tarafından kandırılarak eşi ve kızını öldürmüştü. İlk oyunda Kratos’un Ares’i imha ederek Savaş Tanrısı olmasına yardımcı olmuştuk.

Kratos’un Yunan mitolojisindeki maceraları 7 oyun sürdü.

İkinci Kratos çağı

Doğrusu 2005’teki ilk oyunla ben de -yaşıma başıma, işime gücüme aldırmadan- ruhunu GOW’a teslim edenlerdendim. Ancak dönemine göre muhteşem grafikler, ses ve müziğe sahip GOW’da oyun ve konunun sağa sola sapmadan düz bir hat üzerinde lineer şekilde ilerleyişi çok da hoşuma gitmiyordu.

GOW 3’le 2010’da tekrar bir süre Kratos’un yörüngesine girsem de aynı lineer mantık, beni yine dışladı.

Şimdi Kratos’un ikinci çağı başladı. Kuzey mitolojisinde geçen yeni GOW, oynanış, çevre ve konunun işlenişi açısından birçok yenilik içeriyor.

Hatta yapımcı Sony Santa Monica Studio, büyük bir risk alarak oyunu tepeden tırnağa yenilemiş.

Yeni oyunda üçüncü şahıs, omuz üzeri serbest kameralı bir oynanış var. Silahı sihirli bir savaş baltası olan Kratos, onu Thor’un da yaptığı gibi fırlattıktan sonra geri çağırabiliyor. Kratos’un düşmanlarıysa Kuzey mitolojisine özgü, troller, devler ve hortlaklar.

Kratos, zorlu yolculuğu boyunca, önceki maceralarda edindiği tecrübeleri oğlu Atreus’a aktarıyor. Yunan mitolojisini altüst eden Kratos, bu oyunda İskandinav mitolojisinin canına okuyor.

Açık dünya değil!

Oyun, diğer GOW’ların aksine açık ama açık dünya değil. Bu GOW’u benim için daha cazip kılıyor ki oyunda çizgisel bir ilerleme yok.

Yeni GOW’da Kratos’un Kuzey’in buzlu sularına uygun şekilde yüzme yeteneği yok; suda hareket etmek için sal kullanıyor.

Kratos’un yetenekleri, macera ilerledikçe gelişiyor; kahramanımız donanıyor.

Kuzeydeki dağlarda doğada yaşayan ve savaş yerine huzur arayan Kratos ölen eşi Fay’ın yasını tutuyor. Tek çocukları Atreus cılız ve hastalıklı bir yapıya sahip.

Kratos ve Atreus’un görevi, Fay’ın küllerini 9 krallığın en yüksek noktasından savurmak.

‘The Last of Us’takine benzer şekilde sinematik bir yapısı olan oyunda, Kratos’un oğlu Atreus’a verdiği hayat derslerine tanık oluyoruz. Hatalarının farkında olan Kratos, Atreus’u bu bilgelikle yetiştiriyor.

30-35 saat sürecek epik yolculuk, Hollywood yapımlarındaki gibi görkemli bir aksiyona sahip.

Oyunu en düşük zorluk seviyesiyle oynarsanız, düşmanların sizi çok yormadığı konuya odaklı bir macera yaşarsınız. Bu tür aksiyon oyunlarında zorlananlara şiddetle bu seçeneği öneririm.

Olimpos tanrılarını dize getiren Spartalı savaşçı Kratos, bu kez oğlu Atreus’la İskandinav tanrılarına meydan okuyor.

 

Türkçe altyazılı

Türkçe altyazı seçeneği sayesinde konuya tamamen hakim olacağınız GOW’u oynarken yanınızda olanlar, gözlerini sizin gibi TV’den ayıramayacaktır.

Yalnızca video oyunu standartlarında bile “çok çok iyi, belki de en iyisi” tanımını hak eden yeni GOW, insanın ruhuna işleyen konusu ve dramatik unsurlarıyla, finalde gözleri buğulandırma potansiyeline de sahip.

Önce Mısır düşünülmüş

Yeni GOW’un önceki seriyle farkını “Bir tür Milattan Önce-Milattan Sonra değişimi” diye tanımlayan Santa Monica Studios’un Kreatif Direktörü Cory Barlog, başta Kuzey mitolojisi yerine Mısır mitolojisinin de düşünüldüğünü söyledi. Ekibin yarısının Mısır mitolojisinden yana olduğunu belirten Barlog, ancak bu seçimin
tüm dikkati Mısır medeniyeti üzerine yoğunlaştırmasından çekindiklerini ima ediyor.

Yapımcılar oyunu “yabancı topraklarda bir yabancı” teması üzerine kurgulayarak dikkatin Kratos üzerine yoğunlaşmasını sağlamış. Spartalı Kratos’un kuzey topraklarındaki yolculuğu farklı inanç sistemleri ve kültürlerin çatışmasını beraberinde getiriyor. Oyun, God of War 3’teki maceranın hemen ardından Kratos’un Yunanistan’dan İskandinavya’ya gittiği algısı yaratıyor. Barlog, GOW’un Vikinglerden önceki, İskandinav tanrılarının cismen kuzeye hükmettikleri dönemde geçtiğini söylüyor. Bu yaklaşım ve titizlik, GOW’u mitoloji severler için ayrıca eşşiz kılıyor.

 

 

Yazarın Önceki Yazıları