Ekonomi Aras, 30. yaşında Guinness’e girdi

Aras, 30. yaşında Guinness’e girdi

21.04.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:

Aras’ın 1200 çalışanı, bir günde üç rekor kırdı: ‘En Hızlı Zamanda 800 Kutuyu Bir Kamyona Yüklemek ve Boşaltmak’, ‘Bir Fatura Numarası Altında En Fazla Gönderi’ ve ‘En Çok Kişiyle Yapılan Halay’

Aras, 30. yaşında Guinness’e girdi

Aras’ın 30. yıl etkinliklerine katılan 1200 çalışan ve yöneticisi bir günde üç ayrı rekoru kırarak, Aras Holding ve Aras Kargo’nun adını Guinness Rekorlar Kitabı’na yazdırdı. Aras çalışanları, ‘En Hızlı Zamanda 800 Kutuyu Bir Kamyona Yüklemek ve Boşaltmak’, ‘Bir Fatura Numarası Altında En Fazla Gönderi’ ve ‘En Çok Kişiyle Yapılan Halay’ rekorlarını Guinness hakemi Lucia Sinigagliesi denetiminde kırdı.

Haberin Devamı

941 kişilik halay
Aras Holding ve holdingin amiral gemisi olan Aras Kargo’nun 30’uncu kuruluş yıldönümünü Antalya’nın Manavgat ilçesinde kutlayan çalışanlar, ‘En Hızlı Zamanda 800 Kutuyu Bir Kamyona Yüklemek ve Boşaltmak’ rekoru için önce, belirlenmiş alandan kutuları kamyona yerleştirdi. Daha sonra aynı kutuları kamyondan boşalttı. Tüm bu işlem 16 dakika 38 saniyede gerçekleşti.
Ayrıca, Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na, içinde kırtasiye malzemesi bulunan 1200 kutu paketlenerek teslim edildi. Böylece tek bir fatura numarası altında en fazla gönderiyi yapan şirket oldu. Son rekor dememesinde ise 941 kişi Manavgat sokaklarında 5 dakika halay çekti.
Aras Holding Yönetim Kurulu Başkanı Evrim  Aras, amaçlarının 7 kıtada 7 yıldızlı hizmet vermek olduğunu söyledi. Pazarı tanıdıklarını, Batı’nın teknolojisini çok iyi kullandıklarını ve Doğu’nun da kültürünü tanıdıklarını anlatan Aras, “Dolayısıyla ilk önce Ortadoğu ve Rusya’dan başlamak üzere bundan sonraki hedefimiz dünyaya açılmak” diye konuştu. Evrim Aras, ekiplerinin şu sıralar Kazakistan, Katar, İran gibi ülkelerle temas halinde olduğunu açıkladı.

Haberin Devamı

Lastik de kargoya girdi
Aras Kargo CEO’su Yusuf Ziya Gündüz de krize rağmen 2008’i yüzde 15 büyümeyle kapattıklarını belirterek, “Ciromuz 450 milyon TL oldu. Bu yılki hedefimiz yüzde 25 büyümek” dedi.
Güneyden Türkiye’ye doğru karpuz fidesinin kargolarla yollandığını anlatan Gündüz, “Otomobil lastiği de taşıyoruz ki bu bir ilktir. Krizde maliyeti düşürmek için stoklarını eriten Anadolu’daki bayiler, talep canlanınca belli ürünleri karşılamakta zorlandı. Lastik taleplerini kargo yoluyla karşılıyorlar” dedi.
Krizde şirketlerin maliyetlerini düşürecek ürünler de sunduklarını anlatan Gündüz şunları söyledi: “Domestik Grupaj ürünümüz sayesinde şirketler kamyon doldurmaya yetmeyecek miktardaki örneğin 2-3 tonluk yüklerini bizim kanalımızla göndermeye başladı. Holding şirketlerimizden Fillo’nun lojistik desteğini alarak bu yükleri taşıyoruz. Bu yolla ayda 400 kamyon taşımaya başladık.”