Ekonomi Bu adamlar nereye bakıyor?

Bu adamlar nereye bakıyor?

03.02.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Göz hareketlerinin takibini yapan Eye Tracker gözlüğü sayesinde bu soruya artık bilimsel yanıt vermek mümkün. Perakendeci bu gözlük sayesinde artık market raflarındaki ürün yerleşiminden, mağaza vitrinine kadar müşterisinin gözünü takip edebilecek

Bu adamlar nereye bakıyor

Tobii Technology’nin geliştirmiş olduğu Eye Tracker, kullanıcıların göz hareketlerinin takip edilmesini ve elde edilen verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesini sağlıyor.
Pazar araştırmaları ve kullanılabilirlik çalışmalarında bu infrared (kızılötesi) teknolojisine sahip bu cihazlardan aktif olarak yararlanıldığını söyleyen Caretta Yazılım Kurucu Ortağı Selçuk Kumbasar, “Tobii Eye Tracker, reklam filmi, logo, web sayfası, banner, mağaza vitrini, outdoor reklam gibi bakılan alanlarda bütün göz hareketlerini infrared teknolojisinden yararlanarak takip ediyor” dedi.
Bu göz hareketlerinin daha sonra gözlemlenebildiğini ifade eden Kumbasar, “Tüketicinin nerelere konsantre olduğu izlenebiliyor ve farklı haritalar üzerinde sonuçlar değerlendirilebiliyor. Ayrıca grafik analizleri, filtreleme seçenekleri ve özelleşmiş alanlara göre yapılabiliyor” diye konuştu.
Kumbasar, “Mecraların tüketici davranışları üzerindeki etkisi, satın alma davranışları ve marka bilinci bu cihazlar sayesinde gözlemlenebiliyor” dedi.

Dikkat çekici vitrinler
Tobii Eye Tracker ürünlerinin, perakende sektöründe de kullanıldığını belirten Kumbasar, şöyle devam etti: “Gıda sektöründe faaliyet gösteren bir firma bir ürününü piyasa sunmadan Tobii Eye Tracker ile ürünün tasarımını ya da bir market içerisinde hangi rafta ne şekilde durmasını kolaylıkla test edebiliyor. Sonrasında da elde edilen verilere göre ürün tasarımını yapıp piyasaya sunabiliyor. Bunu bir de giyim sektörü açısından düşünelim. Mağaza vitrinleri müşterinin kapıdan girmesi için çok önemli. Tobii Eye Tracker ile mağaza vitrinlerinin dizaynı, hangi renklerin, kıyafetlerin tüketici tarafından tercih edileceğiyle ilgili testler de yapılabiliyor. Böylece dikkat çekici vitrinler ortaya çıkarılabilir.”

1997’de kuruldu
Caretta’nın 1997 yılında kurulduğunu ifade eden Kumbasar, “Yazılım ve bilgi işlem konularında faaliyet gösteren bir teknoloji firmasıyız” dedi. Kumbasar, Caretta olarak bir süre önce göz hareketlerinin takibi konusunda donanım ve yazılım çözümleri üreten Tobii Technology firması ile işbirliği yaptıklarını söyledi.

Haberin Devamı

Kızılötesiyle gözbebeği takibi
Tobii Eye Tracker cihazlarının hepsi infrared (kızılötesi) ışınların göze yansıtılması ve retinaya düşen görüntülerin toplanması mantığıyla çalışıyor. Tobii Eye Tracker cihazlarında bulunan kızıl ötesi alıcılar gözbebeğini takip ederken, bir ekran üzerine düşen ya da bir kamera tarafından kaydedilen bu infrared kayıtları, gelişmiş bir analiz programı (Tobii Studio) yardımıyla eşleştiriliyor. Tespitler ve sıçramalar, farklı frekanslarla çalışan cihazların infrared vericileri tarafından tespit edilerek kayıt altına alınıyor.

Eye Tracker’ın perakendedeki kullanım alanları
- Paket tasarımları
- Ürün tasarımları
- Sanal mağazacılık
- Market raf yerleşimi
- Mağaza vitrinleri
- Açık hava reklamları

Haberin Devamı

Gözler yalan söylemez
Tobii Eye Tracker cihazlarının özellikle araştırma firmaları tarafından yoğun ilgi gördüğünü belirten Caretta Yazılım Kurucu Ortağı Selçuk Kumbasar, şunları söyledi: “Bu teknolojiyle birlikte sloganımızı ‘gözler yalan söylemez’ olarak belirledik.
GfK Türkiye, Ipsos KMG, Synovate Türkiye, Millward Brown ve TG Research gibi araştırma firmaları bu cihazlardan yararlanıyor. Ayrıca ODTÜ, Hacettepe, Ege, Boğaziçi ve Koç gibi üniversitelerden de bu cihazlara yoğun ilgi var.” Şu ana kadar Türkiye pazarında, 9 adet Tobii Eye Tracker cihazının satıldığını anlatan Kumbasar, “Ayrıca 80’in üzerinde kiralama gerçekleştirildi” dedi.



’Häfele, 11 İlde 17 mağazaya ulaştı’
Häfele Türkiye Genel Müdürü Hilmi Uytun, 2012’de franchise mağazalar açmaya devam edeceklerini söyleyerek, “Katlanarak artan bir büyüme planlıyoruz. Yeni şehirlere giderek son tüketici için bütün yaşam alanlarına işlevsel çözümler sunmayı planlıyoruz” dedi.
Häfele mağazalarının evine mutfak yaptıran, ofisini yenileyen, gardırop aksesuarları isteyenlerin uğrak yeri olmaya başladığını belirten Uytun, “Bu nedenle ulaşılabilirliğimizi daha da artıracağız” diye konuştu.
Franchise sistemiyle 5 yılda yüzde 800 büyüdüklerini anlatan Uytun, şu bilgileri verdi: “Häfele Türkiye’nin büyüme hızı Almanya’daki merkezimizin dikkatinden kaçmadı. İran, Irak, Gürcistan, Türkmenistan, Özbekistan, Kırgızistan ve KKTC olmak üzere toplam 7 ülke Türkiye’ye bağlandı. Bu ülkelere ürün sevkiyatı Häfele Türkiye’den yapılıyor. Bu ülkelerdeki pazarların yönetimi Türkiye’nin sorumluluğunda. Önce İran ve Gürcistan mağazaları açıldı ve bu ülkelere özel Farsça ve Rusça kataloglar basıldı.”

‘Görüşmeler sürüyor’
Şu anda 11 ilde 17 mağazaya ulaştıklarını kaydeden Uytun, şöyle devam etti: “Perakende mağazaları aracılığıyla giderek daha çok noktada tüketicimizle buluşuyoruz. Dudullu’da bulunan merkez mağazamız dışında, İstanbul’da İkitelli, Çağlayan, Dudullu Keyap ve Mecidiyeköy, Antalya, Alanya, Ankara, Adana, Bodrum, Bursa, Eskişehir, Gaziantep, İnegöl, İzmir, Kayseri Kocasinan ve Melikgazi mağazalarımız bulunuyor. Häfele Türkiye büyük bir zincir olma yolunda ilerliyoruz.”
Häfele Türkiye’nin, Kuzey Irak’ta da bir mağaza açmaya hazırlandığını ifade eden Uytun, “Ardından Türkmenistan ve Özbekistan’da mağazalarımız açılacak. Diğer ülkelerde potansiyel franchise iş ortakları ile görüşmelerimiz devam ediyor” dedi.

Haberin Devamı

Haftanın perakendeci tweet’leri
Nurettin Kantarelli GS Store
Sitemizde taraftar tasarım yarışması düzenlemeyi düşünüyorum. Başarılı tasarımları üretip satışa koyma gibi bir planımız var.

Sinan Öncel Twigy
İstanbul Moda Haftası 8 Şubat’ta başlıyor. Markalı ihracat için çok önemli bir etkinlik...

Haberin Devamı

Sarah Farquhar Oxfam
Mağazalarımız için bağışlanan giysilerin yolculuğunu anlatan baskılı ürünler sağlamayı düşünüyoruz. İyi fikir değil mi?

Fatih Akbacakoğlu Ayakkabı Dünyası
Havalar köta ama perakendenin havası iyi ...

KOZMETİK
LOPEZ’İN SAHNE IŞIĞI

NUXE Huile Prodigieuse Kuru Yağ, Jennifer Lopez başta olmak üzere birçok ünlünün tercihi. Ürünün içeriğinde Borage, St.John’s Wort, Badem, Kamelya, Fındık, Macadamia bitki yağları bulunuyor.

NIVEA’DAN SOYALI BAKIM
Nivea yeni geliştirdiği soya özlü Vital Multi Active Yaşlanma Karşıtı serisiyle, tüm cilt problemleriyle mücadele ediyor. Yeni seri, cildin kolajen üretimini artırmaya yardımcı oluyor.

Haberin Devamı

IŞILTILI BİR CİLT İÇİN
Dermalogica’nın cilt yaşlanmasının kontrolü için geliştirdiği Multivitamin ThermafoliantTM, aktif bileşenlerinin sağladığı ısı ile cildin tonunu aydınlatıyor ve gerginliğini artırıyor.

GEÇMİŞİN İZLERİNİ YOK ET
Alman kozmetik firması Babor’un yetkilileri, Beautiful Eyes ürününün bakışlarda geçmişin izlerini yok ederken, yeni kırışıklıkların oluşmasını da engellediğini söylüyor.

BUĞULU BAKIŞLAR
Smoky eye make up bu sezonun yükselen makyaj trendlerinin başında geliyor. Flormar’ın yeni ürünlerinden Flormar Khol Kajal bu temayı uygulamak, buğulu bakışlar yaratmak isteyenlerin vazgeçilmezleri arasında.

‘Alışveriş için Avrupa Yakası’na geçişi engelledik’
İstanbul Ataşehir’de faaliyet gösteren Palladium’un, Anadolu yakasının yeni yaşam merkezi olduğunu söyleyen Palladium Alışveriş Merkezi Müdürü Ahmet Serhan Sert, “Marka karmamız sayesinde alışveriş için Avrupa Yakası’na geçişi engelledik” dedi.
Palladium’un 2008 yılında kurulduğunu hatırlatan Sert, toplamda 195 mağazayla hizmet verdiklerini kaydetti.
avm mfi partners tarafından yönetilen Palladium’un konuklarına alışverişin ötesinde farklı bir yaşam deneyimi sunduğunu ifade eden Sert, “Yerli ve yabancı marka karmasıyla, 10 salonlu sinemasıyla Anadolu yakasının seçkin alışveriş merkezlerinden (AVM) biri olarak konumlandırılıyoruz” diye konuştu.

Aylık 1 milyon ziyaretçi
AVM içinde 300’er kişilik alakart restoranlarının bulunduğunu belirten Sert, aylık 1 milyon ziyaretçiye ulaştıklarını anlattı.
Toplam 40 bin metrekare kiralanabilir alana sahip olduklarını ifade eden Sert, şu bilgileri verdi: “Ayrıca toplam 2 bin 500 araç kapasiteli otoparka sahibiz. Ön cephesinde yer alan yeşil alanı ve gün ışığından maksimum faydalanmayı sağlayan dev cam küresiyle Anadolu yakasının iddialı projelerinden birisiyiz. 230 milyon dolarlık bir yatırımın sonucunda ortaya çıkan ve yaklaşık 1500 kişiye iş imkânı sağlayan Palladium, açıldığı bu zamana kadar yaklaşık 700 milyon euro ciro elde etti.”

Gün ışığı ile enerji tasarrufu
Palladium olarak kaliteye özel bir önem verdiklerini söyleyen Ahmet Serhan Sert, “Yer döşemesinden ışıklandırmaya kadar kalite bizim için önemli. Bütün koridorlarımız gün ışığıyla aydınlatılıyor. Bu da ciddi bir enerji tasarrufu anlamına geliyor” dedi.

ABD’li marka Kitson, Biggmall’da
ABD’li marka Kitson’un tasarım jean’leri Biggmall mağazasında satışa sunulmaya başlandı.
Paris Hilton, Victoria Beckham, Kim Kardashian gibi yıldızların gözdesi olan Los Angeles markası Kitson, farklı tarzlardaki tasarımlarıyla 49 TL’den tüketicisiyle buluşuyor. Marka, zamansız tasarıma ve rahat kesime sahip denimleri, tişörtleri, gömlekleri, ve jean ceketleriyle dikkat çekiyor.

Gold’ta kırmızı bültenli indirim
Gold Bilgisayar, 8 farklı ildeki 11 mağazasında ‘kırmızı bülten indirimleri’ uyguladı. 100’lerce farklı üründe yüzde 60’a yakın indirim kampanyası yapan Gold Teknoloji Marketleri’ni, 200 bin tüketici ziyaret etti. Yatırımlarını sürdüren firma, mağaza sayısını artırarak yeni teknolojileri uygun fiyatlarla tüketicilere sunmaya
devam ediyor.

Süvari 30 mağaza açmayı hedefliyor
Süvari Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Coşkun, 2011 hedeflerini sapma olmadan gerçekleştirdiklerini, 2012’de ise 30 mağaza açmayı hedeflediklerini kaydetti. Coşkun, yılın ilk mağazasını yılın ilk ayında Azerbaycan’da açtıklarını belirterek, “Hem ülkemiz hem firmamıza yakışan hedefler koyduk. Açacağımız yeni mağazalarla 250-300 arası yeni istihdam sağlayacağız” dedi.

Çilek Odaları’nda Kara Korsan rüzgârı
Çocuk ve genç odalarının markası Çilek, yeni tasarımlarıyla İstanbul Mobilya Fuarı İMOB 2012’ye katıldı. Çilek Odası, ilk kez fuarda tanıttığı ‘Kara Korsan’ serisiyle çocuk odalarında Karayip rüzgarları estirmeye başladı. Araba temalı koleksiyonlarıyla dikkat çeken Çilek, ayrıca yeni konsepti ‘Speedy’ serisine özel ‘Araba Ranza’ modelini de ilk kez fuarda sergiledi.