Ekonomi İnternetten alışveriş popüler ama yetersiz

İnternetten alışveriş popüler ama yetersiz

28.09.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

e-ticaretin 2008’de private shopping sitelerinin kurulmasıyla popüler hale geldiğini söyleyen Altıncı Cadde’nin kurucusu Elif Dürüst, “Fakat hâlâ internetten alışveriş yapan kişi sayısı, diğer gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında çok düşük seviyede” diyor

İnternetten alışveriş popüler ama yetersiz

Kadın portalı mahmure.com’da iki yıl boyunca çalışan Elif Dürüst ve Başak İlhan’ın buradaki tecrübeleri onları e-ticaret sitesi kurmaya teşvik etmiş. Yaptıkları araştırmalar sonunda Altıncı Cadde’yi kuran Dürüst ve İlhan, bu siteyi ev ve dekorasyon konusunda uzman bir site olarak konumlandırmaya karar vermişler.
Altıncı Cadde’nin Doğan Online ortaklığı ile, Mart 2012’de ise yayın hayatına ve operasyona başladığını söyleyen Elif Dürüst, “Mobilya,dekorasyon, aksesuar, ev-tekstil, elektronik ev aletleri, mufak ve banyo ürünlerini yüzde 80’e varan indirimlerle yalnızca üyelerine sunan, özel bir alışveriş sitesiyiz” diyor.
Dürüst, “Ünlü mimarlar ve tasarımcılar tarafından hazırlanan konseptlerle takipçilerine, uygun fiyatlı ürünlerin yanı sıra stillerini evlerine yansıtmalarını sağlayacak fikirleri de sunuyoruz” diye anlatıyor.

Teknolojik altyapı
E-ticarete olan ilginin 2008’de private shopping sitelerinin kurulmasıyla birlikte popüler hale geldiğini söyleyen Elif Dürüst, “Fakat hala internetten alışveriş yapan kişi sayısı, diğer gelişmiş ülkelerle kıyaslandığında çok düşük seviyelerde” diyor.
Altıncı Cadde’nin en büyük farkının güçlü teknolojik altyapı olduğunu belirten Elif Dürüst, “Örneğin ‘canlı sohbet’ servisimiz sayesinde müşterilerizin sorularına canlı olarak hızlı yanıt veriyoruz” diyor.

Haberin Devamı

1 milyon üyeyi aştılar

Aylık sayfa görüntülenme sayılarının 900 bin civarında olduğunu kaydeden Başak İlhan, üye sayılarının ise 1 milyonu aştığını belirtiyor. Üyelerinin çoğunluğunun kadınlardan oluştuğunu anlatan İlhan, “En sık sipariş verenler kadın müşterilerimiz. Fakat erkek müşterilerimizin de sepet ortalaması çok yüksek. Sitede, farklı, ithal kaliteli ve avantajlı fiyatlara sahip ürünler sunuyoruz. Ürünlerimiz farklı tarzlara hitap ediyor, provensal, country, retro gibi...” diyor.

‘En çok koltuk satıyoruz’

İnternet kanalında mobilya ve aksesuar kategorlerine büyük bir ilgi olduğunu söyleyen Başak İlhan, “Ziyaretçimizin en çok vakit geçirdiği ve en çok satın alma yaptığı kategoriler bunlar. Daha sonra ev-tekstil ve mutfak ürünleri geliyor” diyor.
İlhan şu bilgileri veriyor: “Sitemizden en çok koltuk, lambader, şifonyer ve sehpa satın alınıyor. Aksesuarda ise çok çeşitli ürünler talep görüyor. Bunlar arasında renkli fenerler, duvar saatleri, biblolar gibi ürünler var. Ziyaretçilerimiz ortalamada sitede 5 dakikanın üzerinde zaman geçiriyorlar.”

Haberin Devamı

Garage Sale Günleri düzenliyor

Müşterilerinin yoğun talebi üzerine offline mağaza açtıklarını söyleyen Başak İlhan, “Hem online’da hemde offline’da büyümeye devam edeceğiz. Bu amaçla çeşitli etkinlikler düzenliyoruz. Bunlardan birisi de Garage Sale Günleri... Trump AVM’de düzenlediğimiz bu etkinlik kapsamında yüzde 80’e varan indirimlerle ev dekorasyon ürünlerini fiziksel platformda müşterilerimize sunuyoruz” diyor.

Optimum’dan astroloji sohbeti

Optimum Outlet İstanbul, sohbet etkinliklerine devam ediyor. Marka yetkilileri, “Optimum Outlet İstanbul’u ziyaret edenler, gazete ve televizyonlarda yıllardır astroloji yorumları yapan ve pek çok kitap yayınlayan Astrolog Filiz Özkol ile astroloji üzerine keyifli bir sohbet imkanı bulacak” diyor. Optimum ziyaretçileri, düzenlenecek etkinlikte, Astrolog Filiz Özkol’dan kendi burçları hakkında da bilgi alabilecek

e-perakende

Bebeklere özel buket hazırladı

Baby Corner, tasarladığı ürünlerle yeni doğan bir bebeğe ne hediye alacağım derdine son veriyor. www.babycorner.com.tr adresinden hizmet veren markanın kurucusu ve marka annesi Özge Filibelli, ürün özelliklerine karar verirken anne hassasiyetiyle hareket ettiklerini söylüyor. Filibelli, bebeklerin sağlığının, rahatlığının ve hijyeninin her şeyden önce geldiğini vurgulayarak, “Baby Corner’ı farklı kılan en önemli özellik; Oeko-Tex kalite belgesine sahip olması” diyor.

Haberin Devamı

KOZMETİK

Sevil’den Zorlu Center’a mağaza

Türkiye genelinde 52. mağazasını Zorlu Center’da açacak olan Sevil, yeni mağaza açılışında müşterilerine makyaj ve cilt bakımı uygulamaları sunacak. Ayrıca Dolce&Gabbana, Tom Ford gibi makyaj markaları ve Armani Priver markalı parfüm ilk defa ve sadece Sevil Zorlu’da olacak.

Kahverengi ve kırmızı yosun

Dermalogica’nın yeni ürünü UltraSmoothing Eye Serum, nazik ve hassas göz çevresi için yaşlanma izleriyle mücadele eden yeni bir formül geliştirdi. Marka yetkilileri, kahverengi ve kırmızı yosun özü hassas göz çevresinden kaynaklanan kızarıklığı azaltmaya yardımcı oluyor” diyor.

Haberin Devamı

En iyi makyaj artisti aranıyor

Sephora tarafından düzenlenen Make Up Master yarışması yarı finalleri başlıyor. Gerçekleştiği tüm ülkelerde profesyonel makyaj artistleri yetiştirmeyi amaçlayan ve bu yıl üçüncüsü düzenlenecek olan yarışma, 1 Ekim’de İzmir Agora AVM, 3 Ekim’de ise İstanbul Palladium AVM’de gerçekleştirilecek.

Asma suyunun etkisi

Eski bir geleneğe göre Fransa’da üzüm bağlarında çalışan kadınlar asma özsuyunu ellerine ve yüzlerine sürerlerdi. Bu kadınların ciltlerinin lekelerden arındığı keşfedildi. Caudalie bu keşiften ilham alarak araştırmalara başladı ve Vinoperfect Leke Serumu üretti.

Max Factor’lü defile

Victoria Beckham, New York Moda Haftası’nda 2014 İlkbahar/Yaz koleksiyonunu, Max Factor’ün “Always Delicate” temasıyla sundu. Tüm cilt tonlarıyla kullanılabilen canlı renkler, Max Factor Global Kozmetik Yaratıcı Tasarım Direktörü Pat McGrath tarafından defile için özel olarak seçildi.