Ekonomi THY 2009’da yeni uçak ve uçuş noktalarıyla büyüyecek

THY 2009’da yeni uçak ve uçuş noktalarıyla büyüyecek

17.12.2008 - 11:52 | Son Güncellenme:

.

THY 2009’da yeni uçak ve uçuş noktalarıyla büyüyecek

Türk Hava Yolları (THY) Ticari Genel Müdür Yardımcısı Orhan Sivrikaya, THY’nin 2009 yılında yüzde 15 büyümeyi hedeflediğini bildirdi.
Sivrikaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2002 yılından bu yana iki haneli rakamlarla büyüyen THY’nin, bu büyümeyi hem yeni uçuş noktaları açarak hem de sefer sayısını artırarak gerçekleştirdiğini belirtti.
THY’nin kabin içi hizmetleri, uçak içi eğlence, ikram kalitesi ve zamanında kalkış gibi servis kalitesi olarak da iyileştirmeler yaptığını ve bu alanlarda dereceler aldığını dile getiren Sivrikaya, "Uçuş noktası açısından Avrupa’nın 4. büyük havayolu, yolcu sayısı açısından Avrupa’nın 6. büyük havayoluyuz. Hızlı büyüdüğümüz için bu sıralamalar değişebilir. Gelecek yıllarda daha farklı konumda olabileceğiz. Hedefimiz Avrupa’nın ilk 5 havayolu arasına girmek. Şu andaki planlarımızın gerçekleşmesi durumunda bunu sağlamak zor görünmüyor. 2009 yılı için planlarımızı yaptık. 2009’da yüzde 15 civarında bir büyüme hedefliyoruz" diye konuştu.
THY Yönetim Kurulu’nun aldığı kararla filosuna 105 uçak daha dahil edeceğini hatırlatan Sivrikaya, bunun 10 yıllık bir süreç sonunda THY’nin en az yüzde 50 büyüyeceği anlamına geldiğini vurguladı.
Orhan Sivrikaya, bu sene sonu itibariyle THY’nin filosunda 120 uçak olacağını belirterek, yeni uçaklarla ilgili şu bilgileri verdi:
"Daha önce, ABD uçuşlarımızda ’First Class’ hizmeti veriliyordu. Ancak uçak tipinin uygun olmaması nedeniyle buna ara verilmişti. Jet Airways’ten temin ettiğimiz 3 adet "Boeing 777-300ER"de ’First Class’ kabini olduğundan, THY uzun bir aradan sonra ’First Class’ hizmetini de vermeye başlayacak. Boeing 777, yeni nesil bir uçak. ’Ekonomi’, ’Business’ ve ’First Class’ hizmetimiz olacak. ’First Class’ hizmetiyle beraber yolcularımıza ilave hizmetler de vereceğiz. Üç uçağı ilk etapta New York, Singapur ve Hong Kong hattında kullanmayı düşünüyoruz. Belki de Londra hattının bazı seferlerinde de deneme yapabiliriz."
Jet Airways’in ekonomik kriz sebebiyle kiraya verdiği 312 koltuk kapasitesine sahip uçakların 1 yıllık olduğunu belirten Sivrikaya, bu uçaklarla gerçekleştirilecek uzun menzilli seferlerin daha sonraki dönemlerde müşteri memnuniyeti açısından her gün yapılmasını planladıklarını ifade etti.

YENİ UÇUŞ NOKTALARI
Açılacak yeni uçuş noktalarına da değinen Sivrikaya, İngiltere’de 3. uçuş noktası olarak Birmingham’a seferlerin başlayacağını, Senagal üzerinden Brezilya Sao Paulo hattında da ilk seferin 29 Mart’ta yapılacağını bildirdi.
Sivrikaya, "Brezilya Türkiye’de hep merak edilen bir destinasyon, ancak uçuş imkanları son derece kısıtlı olduğu için yeterli sayıda ziyaret imkanı olmuyordu" dedi.
Afrika’da Kenya Nairobi, İran’da üçüncü nokta olarak Meshed hattının açılması kararının alındığını da anlatan Sivrikaya, Bangladeş hattının da değerlendirmesini yaptıklarını, bununla birlikte Ukrayna’da 6. nokta olarak Lviv hattının açılmasının da gündemde olduğunu ifade etti.
Orhan Sivrikaya, yeni uçaklarla beraber ilk etapta Kanada Toronto hattının açılmasını planladıklarını dile getirerek, ABD’de Şikago hattının günlük hale gelmesini planladıklarını, gelecek yıllarda Washington hattının açılması konusunda da değerlendirme yaptıklarını söyledi.
Yeni destinasyonları daha çok, fazla uçuşun olmadığı, ekonomik gelişmeye açık bakir bölgelere kaydırdıklarına işaret eden Sivrikaya, "Ekonomik büyüme oranı yüksek olan yerlerde fırsatlar daha fazla. Bizim konumumuz gereği oraya farklı bir hizmet sunacağız. Bizim kadar geniş bir ağa sahip, bu bölgelerde başka bir havayolu yok. İstanbul’un konumu gereği Batıdan Doğuya uçuşlar yapıyoruz. O bölgelere de çok yoğun uçuşlarımız var. Orta Doğu’ya yoğun uçuşu olan havayolları arasındayız."

"KRİZ THY’Yİ FAZLA ETKİLEMEDİ"
Orhan Sivrikaya, ABD’de başlayan ekonomik krizin havayolu şirketleri üzerinde de etkili olduğunu, ancak THY’nin bundan fazla etkilenmediğini belirtti.
Sivrikaya, "Bizim ABD’ye çok fazla seferimiz yok. Uzun mesafeli operasyonu olan şirketler krizden daha fazla etkilendi. Bizde pazar çeşitlendirmesi söz konusu. Transit yolcunun artmasıyla bunu telafi etmeye çalışıyoruz. İstanbul, konumu itibariyle kıtalar arası önemli bir transit merkezi ve biz de bunun avantajını kullanıyoruz" diye konuştu.
THY’nin "Business Class" ve "transit yolcu"da tercih edilen bir havayolu şirketi olduğuna dikkati çeken Sivrikaya, bunda, şirketin, belli bir kalite standardı gerektiren Star Alliance’a dahil olmasının da etkisinin bulunduğunu söyledi.
Sivrikaya, Bosna Hersek Havayolları’nın yüzde 49’unun özelleştirilmesiyle ilgili en iyi teklifi veren şirketin de THY olduğuna işaret ederek, "Konsolidasyon ile de büyüme yapılabilir. Büyümeye açığız" dedi.

Yazarlar