30.05.2016 - 02:30 | Son Güncellenme:
Levent Köprülü - Otokolik
Alman lüks otomobil üreticisi Audi’nin, geleceğin “showroom konsepti” diye nitelediği “Audi City”nin dördüncüsü, Londra, Pekin ve Berlin’in ardından İstanbul’daki İstinyepark’ta açıldı. Audi’nin tüm showroomlarına benzer teknolojiyle donatılmış birer özel “müşteri salonu” koymayı planlayan Doğuş Otomotiv, bunu en kısa sürede tamamlayarak Türkiye’yi Audi dünyasında örnek ülke haline getirecek.
İlki 2012 yılında Londra’da açılan Audi City konseptinin dünyadaki dördüncü örneği, geçtiğimiz günlerde Audi’nin Avrupa Satışlarından Sorumlu Direktör Dominique Boesch, Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Doğuş Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Ali Bilaloğlu ve Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro’nun katıldığı törenle İstanbul İstinye Park’ta açıldı. 1 milyon euro’ya mal olan bu yerin, özellikle konumuyla diğer örneklerinden ayrıştığını söyleyen Boesch, Audi City için İstanbul’un, uzun süredir planlarında olduğunu belirtti.
Londra’yı da geçer
İstanbul’un, dünya ortalamasının üzerinde mobil internet kullanımıyla adeta “dijital şehir” olduğunu vurgulayan Boesch, “Bu yüzden İstanbul, Audi satış ağını dijital dünyaya bağlama çabalarımızın yeni aşaması için ideal bir yer” ifadesini kullandı.
Londra, Pekin ve Berlin’deki uygulamaların, showroom gibi olduğunu, ancak İstanbul’dakinin ilk kez AVM gibi yoğun trafiğe sahip bir yerde açıldığını hatırlatan Boesch, “Burasının günlük trafiği bile, Audi City İstanbul’un Londra’yı geçeceğini gösteriyor” dedi.
Yeni konsept...
İstanbul’da, diğer üç örnekten daha ileri yazılım ve teknoloji uyguladıklarını, bunu bayilere de yayacaklarını belirten Boesch, “Doğuş Otomotiv, 2017 sonuna kadar tüm bayilerine bu özel müşteri salonlarını entegre edecek. Bunu da, kısa sürede tamamlayacak. Türkiye, Audi dünyası içinde, bu konuda en hızlı davranan ülke olacak” diye konuştu.
Otomotivde pek çok şeyin değiştiğini vurgulayan Audi’nin Avrupa Satışlarından Sorumlu Direktör Boesch, kendilerinin, teknolojinin avantajlarını showroomlarında da kullanacaklarını, “Audi City” gibi konseptlerle amacın araç satmak olmadığını belirtti. Boesch, “Buralarda araçları oluşturup, insanlara farklı deneyim yaşatıyoruz. Audi City Londra’ya gelenler, bir yılda 14 bin araç oluşturdu, ancak 500 araç sattık” dedi.
Audi’nin teknolojik alt yapı kurulum ve iyileştirmelerine en hızlı cevap verip devreye alan ülke olduklarını söyleyen Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro da, “Bu yüzden, Audi Türkiye’nin çalışmaları, birçok ülkeye örnek gösterildi” diye konuştu.
Yolda gidişini bile gösteriyor
Audi, markanın tüm model yelpazesini tamamen dijital bir ortamda kişiselleştirme imkanı sunuyor. Müşteri, aracını birkaç milyon farklı seçenek arasından tercih yaparak kişiselleştirme ve yerden tavana kadar yükselen dijital ekranlarda, bire bir görme imkanına sahip oluyor. Müşteri, oluşturduğu aracı gerçeğine yakın şekilde görmekle kalmayıp, özel simülasyon sayesinde yolda giderken, viraj dönerken de görme imkânı buluyor.
Yan sanayicilere ‘elektronik’ tavsiye
Bu yıl 7. kez düzenlenen “Aftermarket Konferansı”nda konuşan Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Alper Kanca, araçlarda elektronik aksam kullanımının, günümüzde yüzde 30-40 seviyelerine ulaştığını, 2030’larda yüzde 50’nin üzerine çıkacağını belirtti. Özellikle “yenileme pazarı”nda varlığını sürdürmek isteyen Türk yan sanayi firmaları için, bu konuda fırsat olduğunu kaydeden Kanca, “Fırsatı kaçırmamak için yeni teknoloji ve eğilimleri yakından izlemek gerek” dedi.
TAYSAD ve Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) ortaklaşa düzenlediği, Otomotiv Yenileme Pazarı Geliştirme Derneği’nce (OYPG) desteklenen konferansta, yenileme pazarı sektöründeki son yenilikler ve gelişmeler tartışıldı. Konferansta konuşan Kanca, dünyadaki araç parkının 1.14 milyar adedi aştığını, sayının 2025’te 1.35 milyara ulaşmasının beklendiğini vurgularken, “Türkiye, bu rakamın sadece yüzde 1.5’ini temsil ediyor. 2014’te Türkiye yenileme pazarının büyüklüğü 4.7 milyar dolarken, bu rakamın 2020’de 6.5 milyar dolara ulaşmasını bekliyoruz” dedi.
Tedarik sanayinin, uluslararası standartlarda kaliteli üretim konusunda son derece yetkin olduğunu belirten Kanca, “Bu başarının sürdürülebilir olması için, aynı zamanda yenileme pazarına yönelik parçalarda da belirlenmiş kalite seviyesinin sürdürülmesi gerekmekte” diye konuştu.
Tur Assist 20 yaşını kutluyor
Yol yardımdan çekiciye, konut onarımdan hava ambulansına, seyahat acentesinden, marangoza kadar farklı alanlarda toplam 6 bini aşkın hizmet birimiyle hizmetler sunan Tur Assist, kuruluşunun 20. yılını kutluyor. 3 bin 600 m2’lik alanıyla Türkiye’nin en büyük operasyon çağrı merkezine sahip şirketin toplam 480 çalışanı bulunuyor. 2015 yılında 355 bin çekici hizmeti ve 1 milyon 350 bin günlük ikame araç tahsisi yapan Tur Assist, 2016’da daha geniş kitlelere hizmet vermeyi hedefliyor. Şirket, garanti paketleri, yol yardım, konut yardım, elektronik eşya koruma paketi “Elektro Asist” gibi pek çok yenilikçi hizmeti kullanıcılarıyla.
Sınıfın yeni üyesi Avanger
Dünyanın üçüncü en büyük motosiklet üreticisi Bajaj’ın “Comfort Cruiser” sınıfındaki motosikleti Avenger, 6 bin 790 TL tavsiye edilen satış fiyatıyla piyasaya sunuldu. Motosiklet tutkunlarının özel sınıfı olarak tanımlanan “Comfort Cruiser” motorlar, diğerlerine göre daha konforlu olması, öncelikle hız değil sürüş keyfi sunması ve uzun yol için ideal olması gibi nedenlerle tercih ediliyor. Avenger, 150 cc, 4 zamanlı tek silindirli, hava-yağ soğutmalı motora sahip. Bu motor 14.55 PS güce sahip. nde disk, arkada kampana frenler bulunan Avenger, düşük yakıt tüketimi ve çift balansörüyle de emsallerinden farkını ortaya koyuyor.
Peugeot 3008’le farklı ufuklara açılacak