Ekonomi Twitter’a 750 milyon TL’lik reklam şoku!

Twitter’a 750 milyon TL’lik reklam şoku!

22.07.2023 - 07:00 | Son Güncellenme:

Türkiye, sosyal medya platformu Twitter’a reklam yasağı getirdi; 3 ay içinde istenilen şartlar sağlanamazsa küresel sosyal medya devine bant daraltması uygulanacak.

Twitter’a 750 milyon TL’lik reklam şoku

Twitter ile ilgili yasak kararını, “temsilci belirleme” ve “bildirme yükümlülüğünü” yerine getirmediği gerekçesiyle Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) aldı. BTK’nın konu ile ilgili ilanı Resmi Gazete’de yayımlandı. Dünyanın en zenginleri listesinde yer alan Elon Musk’ın hamleleri sonrası sürekli tartışmalarla gündemden düşmeyen Twitter’ın, Türkiye gelirlerinin 2022 toplamında yıllık 750 milyon TL’yi bulduğu öngörülüyor.

Haberin Devamı

Sektör raporlarından elde edilen rakamlara göre Türkiye’de sosyal medyada pazar büyüklüğü geçen yıl 15 milyar TL’yi bulurken, Twitter’ın toplam piyasadan aldığı pay yüzde 5 seviyelerine işaret ediyor. BTK kararı Twitter’ın Türkiye’de para kazanmasının önüne geçecek. Tüm dünyada 340 milyonu aşkın kullanıcısı olan Twitter’ın Türkiye’de 12 milyona yakın kullanıcısı bulunuyor.

‘THREADS’TEN DUYURDU

Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, bu konudaki açıklamasını Twitter’ın yeni takibi Threads (Facebook) hesabından yaptı. Açıklamada yasak nedeni şu şekilde duyuruldu.

- 2020’de Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcılara Türkiyede temsilci belirleme yükümlülüğü getirilmişti.

Haberin Devamı

- Bunun ardından Twitter, Facebook, Youtube gibi sosyal ağların bulunduğu 9 sosyal ağ temsilci belirlemiş ve BTK’ya bildirdi.

- Temsilciler adli merciler ve idari makamlardan gelen talep, bildirim ve tebligatların gereğini yerine getirmekle yükümlü kılınırken; ayrıca 6 ayda bir raporlama yapmak, kullanıcı başvurularını Türkçe cevaplamak gibi çeşitli yükümlülükleri yerine getirmek temsilcinin görevleri arasında sayıldı.

- 2022 yılında alınan kararlarla birlikte bu konuda yeni yükümlülükler de getirildi.

- Aralarında Twitter’ın da bulunduğu Türkiye’den günlük erişimi 10 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılar ayrıştırılarak bunların temsilcisinin idari, teknik, mali ve hukuki yönden tam yetkili ve sorumlu tutulmaları konusunda düzenleme yapıldı.

- Bu gelişmelerin ardından verilen süreye ve yapılan tüm görüşmelere rağmen yeni düzenleme uyarınca temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmeyen Twitter’a Türkiye’de mukim vergi mükellefi gerçek ve tüzel kişiler tarafından reklam verilmesi yasaklandı.

- Yasak uyarınca Twitter’a yeni reklam verilemeyecek, bu kapsamda yeni sözleşme kurulamayacak ve buna ilişkin para transferi yapılamayacak.

- Twitter 3 ay içinde temsilci belirlemezse Twitter’ın bant genişliğinin daraltılması gündeme gelecek.