The Others BAŞKA İSTANBUL YOK

BAŞKA İSTANBUL YOK

22.01.2001 - 00:00 | Son Güncellenme:

Başka İstanbul Yok sayfamızda İstanbullular’ın sorunlarını ifade eden haber mektuplarına yer veriyoruz. Haftada bir gün bu sayfada, vatandaşın şikayetine karşılık, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelen açıklamaları bulacaksınız...

BAŞKA İSTANBUL YOK

BAŞKA İSTANBUL YOK

Başka İstanbul Yok sayfamızda İstanbullular’ın sorunlarını ifade eden haber mektuplarına yer veriyoruz. Haftada bir gün bu sayfada, vatandaşın şikayetine karşılık, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelen açıklamaları bulacaksınız...

‘Mahallemizle gurur duyuyoruz’
Kartal Belediye Başkanı Mehmet Sekmen’in, 19 Aralık tarihinde yayınlanan "Uğur Mumcu’ya düzenli otobüs" başlıklı habere ilişkin açıklaması şöyle:
"Haberde sözü edilen ulaşım sorunu konusunda İETT Genel Müdürlüğü ile yaptığımız görüşme sonunda Kartal ile Uğur Mumcu Mahallesi’ni birbirine bağlayan Samandra Caddesi’nde devam eden yol yapım çalışmaları nedeniyle otobüs seferinde gecikmeler yaşandığı ortaya çıkmıştır. Ancak bu durum geçicidir. Uğur Mumcu Mahallesi’ne isminden dolayı hizmet getirilmeme iddiasına gelince... Bu durum kesinlikle doğru değildir. Diğer mahallelerle kıyaslandığında bu mahalle Kartal’ın en modern ve sorunsuz mahallesi olup Kartal’ın Ataköy’ü olarak tanımlanmaktadır. Hizmetler açısından şanslıdır. Daha birkaç ay önce semt pazarı açıldı, 35 dönümlük yeşil alan park haline getirildi. Yakacık Samandra Caddesi genişletme çalışmaları yakında bitecektir."

İETT’den okurlarımıza teşekkür
İETT Genel Müdürlüğü, çeşitli tarihlerde gazetemizde yayınlanan haberlere ilişkin açıklama gönderdi. 11 Ocak tarihinde yayınlanan "Alternatif bir yol" başlıklı habere ilişkin açıklama şöyle: "Akatlar, Seyran, Kervan apartman sakinlerinin Etiler Nispetiye Caddesi’ndeki ‘Akadlar’ otobüs durağının, kaldırımın darlığından dolayı yayalara engel teşkil ettiğini öne sürerek bulunduğu yerden daha ileriye çekilmesi isteği değerlendirilmiştir.
Bu bölge gerek iş merkezlerinin ve gerekse konutların yoğun olduğu Etiler-Ulus-Levent semtlerinin kavşak noktasıdır. Son derece yoğun bir trafiğe sahip olan bu bölgede yapılacak olan değişiklikler semtlerin trafik akış dengesini bozacaktır. Talep doğrultusunda durağın Koç Köprüsü altına çekilse bile, yolcu yoğunluğunun bulunduğu Akmerkez’den bu durağa geçmek bu bölgenin akışını engelleyebileceği gibi yayalar yine aynı kaldırımı kullanacaktır. Aynı zamanda Koç köprüsünün altına konulacak durakta yolcu indirme-bindirme yapan otobüslerimiz Karanfildere ve Basın Sitesi’ne gidiş istikametindeki kavşak trafiğini engelleyecektir. Kaldırımın genişletilmesi için yapılacak çalışmalar soruna daha kesin bir çözümü getirecektir.
Gürpınar Beldesi’nden gelen şikayetler değerlendirilerek 27 Kasım 2000 tarihinde HTY 58 (Gürpınar -Yenibosna Metro) adı altında bir sefer konuldu. Gün boyu indirimli tarifeden çalışan iki adet otobüs bölge halkına hizmet vermeye başladı.
19 Aralık tarihinde yayınlanan "Uğur Mumcu’ya düzenli otobüs" başlıklı habere konu olan Veli Yılmaz’ın talepleri değerlendirilmiştir. Uğur Mumcu Mahallesi’ne; 21 U (Uğur Mumcu-Kadıköy) 4 araç, 16 U ( Uğur Mumcu-Üsküdar) 9 araç, 123 U (Uğur Mumcu-Perpa ) 11 araç olmak üzere, 3 hatta toplam 24 araçla ulaşım hizmeti veriliyor. Bu hatlarımızda meydana gelen aksamaların sebebi, Uğur Mumcu ile Yakacık arasında yapılan yol çalışmasından kaynaklanıyor. Bu çalışmalar bitince hizmetler normale dönecektir.
Ayrıca hizmet verimliliği de göz önünde tutularak yolcularımızın mağduriyetine mahal vermeyecek şekilde otobüs seferlerimizin gerek adedi ve gerekse sefer aralıklarının güncelleme çalışmaları, denetlemelerle birlikte sürmektedir. Sahrayı Cedit’ten Vasıf Erak’ın uyarısı dikkate alınarak Anadolu yakasındaki üçgen duraklar kontrol edilerek eksiklikleri tamamlandı. Vatandaşlarımızın bu konuda duyarlı davranarak hem duraklara sahip çıkmaları, hem de bozuk ve eksiklikleri bildirmelerinden dolayı şükranlarımızı sunuyoruz."

Tünel aydınlatma mantığı çok farklı
11 Ocak’ta yayınlanan "Üşenmedim saydım" başlıklı haberde, Mustafa Taner adlı okurumuzun Beylerbeyi Tüneli’ndeki aydınlatmaya ilişkin eleştirilerine Yolbakım Müdürlüğü’nden Elektrik Mühendisi Nüvit Demircan’dan yanıt geldi. Açıklama şöyle: "Tünel aydınlatmaları, vatandaşların zannettikleri gibi ‘gece fazla, gündüz az’ şeklinde değildir. Gündüz güneş ışığının fazla olduğu zaman tünel aydınlatması en yoğun, en karanlık hava ortamında ise minumum yapılmaktadır. Sebebi, ‘Black hole effect’ adı verilen kara delik tesiridir. Güneşli bir ortamda 40 km. hız yapan bir sürücünün tünele girdiğinde aynı ışığı alması gerekmektedir. Bu sebeple tünel eşiğinde armatür sayısı fazla tutulur. Sürücü tünele girdiğinde göz yavaş yavaş ışığa alışacağından armatür sayısı da düşer. Ayrıca bu tür modern aydınlatma sistemlerinde kompanzasyon ve otomasyon sistemleri bulunduğundan enerji tüketimi minimum seviyede olmaktadır."

BEDAŞ yakaladı
Bedaş Halkla İlişkiler Müdürü Selma Al, 19 Aralık tarihinde yayınlanan "Ooo... durum vahim" başlıklı habere ilişkin bir açıklama gönderdi. Haberde, Tekin Durmuş adlı okurumuz Yenibosna’daki apartmanların bodrum katında kaçak elektirik kullanıldığından yakınıyordu. Al’ın açıklaması şöyle: "Haberiniz üzerine gerekli inceleme yapılmış ve ekiplerimiz kaçak elektrik kullananları tesbit etmiştir. Kaçak elektrik kullananların enerjileri kesilerek durum takip altına alınmıştır."

Şikayetler haklı!
Bahçelievler Belediyesi Basın Danışmanı Mustafa Holoğlu, çeşitli tarihlerde yayınlanan haberlere ilişkin, Belediye Başkanı Saffet Bulut adına açıklama gönderdi. 15 Ocak tarihinde yayınlanan "Çukurlar kuyu oldu" haberinin açıklamasında Em. Albay Mehmet Kök’ün şikayetinin haklı olduğu, ancak kazıyı İSKİ’nin gerçekleştirdiği belirtilerek şöyle devam edildi:
"Hava şartları nedeniyle doldurulamayan çukur, önümüzdeki günlerde kapatılacaktır."
17 Ocak’ta yayınlanan "Yeni taş söküldü, gıcır taş döşendi" başlıklı habere ilişkin açıklama şöyle: "Yayla-Siyavuşpaşa güzergahındaki çalışmalar devam etmektedir. Bittiğinde, yön ve trafik levhaları yapılacaktır"
16 Ocak’ta yayınlanan "Ağaçlar niye kesildi" haberine ilişkin açıklama şöyle: "Melez kavak cinsi ağaçların kesilmesi, İstanbul genelinde uygulanan uzun vadeli bir çalışmadır. Bu cins ağaçlar insan sağlığını tehdit ettiği gerekçesiyle Orman ve Çevre Bakanlığı ile Büyükşehir Belediyesi’nin yönergeleriyle bölgemizden kaldırılmaktadır. Refik Saydam İlköğretim Okulu’ndan kaldırılan ağaçların yerine çam fidanları dikilecektir." 17 Ocak’ta yayınlanan "Trafik düğüm oldu" başlıklı habere ilişkin açıklamada ise Behlül Çetinkaya adlı okurumuzun haklı şikayeti üzerine Yayla’ya yeni trafik levhaları takılacağı bildirildi.



İSTANBUL