Erdinç Yumrukaya

Erdinç Yumrukaya

e.yumrukaya@hotmail.com

Tüm Yazıları

Manisa-İzmir Karayolu, Türkiye’nin en çok araç trafiğine sahip olan 10 karayolundan biri diyebilirim.

İki gün önce saat 07.30’da havaalanına gitmek üzere Bornova yoluna giderken İzmir’den Manisa’ya gelen trafiği gördüğümde hayretler içinde kaldım.

Önce trafiğin bu kadar yavaş hareket etmesinin sebebi bir kaza olabilir diye düşündüm.

Fakat Bornova Topçu Tugayı’nın oraya kadar hiçbir kaza olmadığını görünce, küçük bir araştırma yaptım ve şu sonuca ulaştım:

Manisa Organize Sanayi, Celal Bayar Üniversitesi, kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan yaklaşık 20 bin insan, İzmir’den Manisa’ya sabah gelip akşam gidiyormuş.

Haberin Devamı

***

Bu insanların kullandığı araç sayısı, 10-12 bin civarında.

Sabah saat 07.00-09.00 arasındaki bu araç trafiği benim gördüğüm manzaraydı

Akşam saat 17.00 ile 19.00 arasındaki trafik de aynı.

***

Toplu taşıma araçları da bu trafiğe katıldığında nasıl bir tablo meydana çıktığını anlatmama gerek olmadığını düşünüyorum.

Tabii ki bu saatlerde Manisa’dan İzmir’e gidenler ve aynı saatte dönenler var ama bu rakamlar büyük olmadığı için bana göre sabah ve akşam saatlerinde İzmir’den geliş ve gidiş saatlerinin kesinlikle gözden geçirilmesi lazım.

Acaba şöyle bir tedbir alınabilir mi?

-Sabuncubeli rampalarından sanayiye kadar olan sıkışık trafiği rahatlatmak için karşı şeritten bir araçlık daha geçiş izni verilebilir mi?

-Akşam da tam tersi yapılarak bu izdihamın önlenebileceğini düşünüyorum.

-Bu uygulamayı önce Manisa hudutları içinde test ettiğimizde alacağımız netice karşısında İzmir de bu uygulamaya geçecektir.

***

İnanıyorum ki, D-656/10 karayoluyla ilgili Başbakanımıza iyi bir brifing verilmiyor veya bu yol ile ilgili sadece tünel sohbeti yapılıyor.

Oysa Türkiye’de geçtiğimiz 15 yılda yapılan reformlar düşündüğümüzde bu yatırımın hükümetimiz için kolayca çözülebilecek bir problem olduğunu düşünüyorum.

Eğer bu düzenlemeler yapılırsa, Manisa-İzmir yolunu aydınlatmak, trafiğini rahatlatmak ve bu yolculuğu sürücüler için keyifli ve güvenli hale getirmek herkesi memnun edecektir.

Çünkü, bu bahsettiğim problemli yolun tamamı, 20 kilometre.

Haberin Devamı

***

Son sözüm ise şu:

Nasıl insanlar yaşlandıkça kendilerine bakmaları tavsiye ediliyorsa, günde 50 bin aracı taşıyan bu karayolumuzun da bakıma ve makyaja ihtiyacı vardır.